
Televizioni në 
Europë:

Raportet Vijuese 2008

SHQIPËRIA

OPEN SOCIETY INSTITUTE
EU MONITORING AND ADVOCACY PROGRAM

MEDIA PROGRAM



M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

2

Botuar nga

OPEN SOCIETY INSTITUTE

Október 6. u. 12.
H-1051 Budapest

Hungary

400 West 59th Street
New York, NY 10019

USA

© OSI/EU Monitoring and Advocacy Program, 2008

Të drejta të rezervuara.

TM dhe Copyright © 2008 Instituti i Shoqërisë së Hapur

EU MONITORING AND ADVOCACY PROGRAM

Október 6. u. 12.
H-1051 Budapest

Hungary

Website
<www.eumap.org>

<www.mediapolicy.org>

Design & Layout: Instituti Shqiptar i Medias

http://www.eumap.org
http://www.mediapolicy.org


3

F A L E N D E R I M E

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

Falenderime
Ky raport u përgatit si pjesë e një sërë raportesh monitoruese me titullin ‘Televizioni në Europë: 

Raportet Vijuese 2008’. Kjo seri paraqet një rifreskim të gjendjes në nëntë nga njëzet vendet 

e origjinës të mbuluara në serinë e raporteve të 2005 “Televizioni në Europë: rregullimi, 

politikat dhe pavarësia”. Vendet e përfshira në serinë e vitit 2008 janë: Shqipëria, Bullgaria, 

Republika Çeke, Italia, Lituania, Maqedonia, Polonia, Rumania dhe Sllovakia.

Të dyja seritë e raporteve janë përgatitur nga Programi për Monitorim dhe Avokaci të 

BE(EUMAP) i Institutit të Shoqërisë së Hapur dhe nga Media Program i Fondacionit për 

Shoqëri të Hapur, në bashkëpunim me ekspertët vendas. EUMAP dhe Media Program do 

të donin të falenderonin personat e mëposhtëm, të cilët patën rol kryesor në kërkimet dhe 

hartimin për raportin e këtij vendi.

Përgjegjësia përfundimtare për përmbajtjen e raporteve i mbetet Programit.

 “Televizioni në Europë – Raportet Vijuese 2008, Shqipëria”

Redaktorët
Marius Dragomir (Media Program)  Menaxher Projekti dhe Redaktor

Mark Th ompson (Media Program)   Redaktor

Reporter për vendin
Ilda Londo     Instituti Shqiptar i Medias

Ekipi OSI 
Gordana Janković (Media Program)  Drejtore Programi

Biljana Tatomir (Media Program)   Zëvendës Drejtore

Miriam Anati (EUMAP)    Avokacia dhe Komunikimi

Andrea Gurubi Watterson (EUMAP)  Koordinatore Programi

Csilla Tóth (EUMAP)    Asistente Programi

Joost van Beek (EUMAP)    Manaxher i website

Sergey Shabanov (EUMAP)   Ndërtues i website



M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

4



H Y R J E

5

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

Hyrje
Televizioni në Europë: Raportet Vijuese 2008 është një projekt monitorimi i EUMAP
(Programi i për Monitorim dhe Avokaci të BE) në Institutin për Shoqëri të Hapur dhe i 
Media Program në Fondacionin për Shoqëri të Hapur. Projekti freskon dhe bazohet mbi 
përfundimet e raporteve origjinale të monitorimit Televizioni në Europë: rregullimi, politikat 
dhe pavarësia, të lançuara në tetor 2005, të cilat kanë mbuluar 20 vende.

Raportet e vitit 2005 arritën në përfundimin se roli i rëndësishëm i televizionit në mbështetje 
të demokracisë në Europë ishte i kërcënuar. Raporti tregoi se transmetuesit publikë po 
detyroheshin të cënonin cilësinë për të konkurruar me kanalet private dhe se shumë prej tyre 
vareshin nga shteti apo partitë politike. Për më tepër, përqendrime gjithnjë e më të mëdha 
po krijoheshin në sektorin privat, shpesh me lidhje të qarta politike. Këto zhvillime vinin në 
rrezik pluralizmin dhe diversitetin e transmetimeve, sidomos në demokracitë e reja të Europës 
Qendrore dhe Lindore.

Projekti fi llestar Televizioni në Europë dhe veprimtaritë e tij në avokaci përfunduan në qershor 
2006. Që atëherë, Media Program ka fi nancuar një numër projektesh pasuese, të zhvilluara 
nga organizata partnere në vendet në fjalë, të cilat kishin për qëllim të promovojnë dhe të 
bazohen në rezultatet dhe përfundimet e raporteve.

Në shumë nga vendet e pasqyruara në raportet e 2005 ka pasur zhvillime të rëndësishme në 
shumë nga fushat e monitoruara. I lançuar në Londër në mars 2008, Televizioni në Europë: 
Raportet Vijuese 2008 monitoron këto zhvillime në nëntë nga njëzet vendet që u monitoruan 
në fi llim: Shqipëria, Bullgaria, Republika Çeke, Italia, Lituania, Maqedonia, Polonia, 
Rumania dhe Sllovakia. Këto vende u zgjodhën për shkak të ndryshimeve të vazhdueshme 
dhe të rëndësishme në peizazhin e tyre të transmetimeve.

Televizioni në Europë: Raportet Vijuese 2008 skicon ndryshimet kryesore në legjislacionin, 
politikat dhe tregun e transmetimeve gjatë tre viteve të fundit dhe vlerëson progresin – ose 
mungesën e progresit – që këto vende kanë pasur në përmirësimin e pavarësisë dhe pluralizmit 
të transmetimeve.

Ashtu si me raportet fi llestare të vitit 2005, këto raporte vijuese u drejtohen politikëbërësve, 
aktivistëve të shoqërisë civile dhe akademikëve, si një kontribut për të sjellë ndryshime atje 
ku ka nevojë.

Nëntë raportet e këtyre vendeve u hartuan nga ekspertë vendas me mbështetjen e OJQ-ve 
partnere. Të gjitha raportet janë bazuar në të njëjtën metodologji, duke krijuar mundësi për një 
analizë krahasuese. OSI dhe OSF mbajnë përgjegjësinë përfundimtare për përmbajtjen e tyre.



M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

6

Mbi EUMAP

EUMAP, Programi i për Monitorim dhe Avokaci të BE i Institutit për një Shoqëri të Hapur, 
monitoron zhvillimin e disa çështjeve të të drejtave të njeriut dhe shtetit ligjor si në Bashkimin 
Europian, ashtu edhe në vendet kandidate apo ato kandidate të mundshme.

EUMAP punon me ekspertë vendas dhe me organizata joqeveritare (OJQ) për të hartuar 
raporte që shpërndahen gjerësisht në Europë dhe më tej. Raportet kanë për qëllim që të 
nxisin pjesëmarrje më të gjerë në procesin e artikulimit të vlerave të përbashkëta demokratike 
të BE si dhe monitorimin e vazhdueshëm të respektit për standartet e të drejtave të njeriut në 
Bashkimin Europian.

Përveç këtyre raporteve monitorimi për Televizionin në Europë, EUMAP është përqendruar 
edhe në mundësitë e romëve për arsim dhe në gjendjen e myslimanëve në qytetet e 
përzgjedhura të BE.

Raporte të mëparshme të EUMAP përfshijnë serinë e 2005 Televizioni në Europë, si edhe 
raporte për mbrojtjen e pakicave, të drejtat e njerëzve me intelekt të kufi zuar, pavarësinë e 
gjyqësorit, kapacitetin e gjyqësorit, korrupsioni dhe politikat antikorrupsion dhe mundësitë e 
barabarta për femra dhe meshkuj.

Të gjitha raportet e EUMAP si dhe informacion i mëtejshëm për programin gjendet në 
www.eumap.org.

Mbi Media Program

Media Program përpiqet të nxisë median e pavarur, profesionale dhe të qëndrueshme si 
dhe gazetarinë cilësore, kryesisht në vende që po kalojnë një proces demokratizimi dhe po 
ndërtojnë tregje funksionalë të medias.

Media Program mbështet nisma që kanë për qëllim të ndihmojnë legjislacionin për median 
që të jetë konform standarteve demokratike ndërkombëtare, duke rritur profesionalizmin e 
gazetarëve dhe drejtuesve të medias, duke forcuar shoqatat e profesionistëve të medias dhe 
duke krijuar mekanizma të vetërregullimit në media. Media Program gjithashtu mbështet 
ato media që përkrahin vlerat e një shoqërie të hapur, si dhe përpjekjet që kanë për qëllim 
të monitorojnë dhe kundërshtojnë shkeljet e lirisë së shtypit dhe që nxisin ndryshime të 
politikës së medias që sigurojnë pluralizmin e pronësisë së medias dhe diversitetin e mendimit 
në media.

Edhe pse tradicionalisht Media Program është përqendruar në Europën Qendrore, Lindore dhe 
Juglindore, CIS, dhe Mongoli, gjatë viteve të fundit ajo është zgjeruar në Afrikën Perëndimore 
dhe Jugore, në Azinë Juglindore dhe në Amerikën Latine.

http://www.eumap.org


S H Q I P Ë R I A

7

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

Televizioni në Europë:

Raportet vijuese 2008

Shqipëria
nga Ilda Londo



M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

8

Përmbajtja

A. Përmbledhja e përgjithshme................................................................................................. 10

B. Rekomandimet ................................................................................................................... 11

 1. Rekomandimet fi llestare nga raporti i 2005 .................................................................... 11

  1.1 Politikat ................................................................................................................... 12

  1.2 Autoritetet rregullatore (KKRT) ............................................................................... 14

  1.3 Transmetuesit publikë dhe privatë .............................................................................15

  1.4 Transmetuesi publik (RTSH) .................................................................................... 17

  1.5 Shoqëria civile .......................................................................................................... 18

 2. Rekomandimet e reja sipas raportit të vitit 2008 ............................................................. 18

  2.1 Legjislacioni ............................................................................................................. 18

C. Përfundimet kryesore të monitorimit vijues .........................................................................19

 1. Ambienti i përgjithshëm i transmetimeve ....................................................................... 19

  1.1 Zhvillimet kyçe në legjislacion dhe politika .............................................................. 19

  1.2 Masat ligjore të BE ................................................................................................... 19

  1.3 Tregu i transmetimeve .............................................................................................. 20

 2. Rregullimi dhe licensimi i sektorit të televizionit ............................................................. 21

  2.1 Autoritetet dhe korniza rregullatore ...........................................................................21

  2.2 Sistemi i licensimit.................................................................................................... 24

 3. Rregullimi dhe menaxhimi i transmetuesit televiziv të shërbimit publik .......................... 28

  3.1 Legjislacioni dhe politikat për transmetuesin publik ................................................. 28

  3.2 Struktura qeverisëse e transmetuesit publik ............................................................... 28

  3.3 Financimi i transmetuesit publik .............................................................................. 31

  3.4 Standartet editoriale ................................................................................................. 32

 4. Transmetuesit privatë ...................................................................................................... 34

  4.1 Rregullimi dhe menaxhimi ....................................................................................... 34

  4.2 Pronësia e televizioneve dhe pronësia e ndërthurur ................................................... 34

  4.3 Tregu i reklamave ..................................................................................................... 34

  4.4 Standartet dhe pavarësia editoriale ............................................................................ 37



S H Q I P Ë R I A

9

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

  4.5 Transmetuesit rajonalë dhe lokalë ............................................................................. 38

 5. Programacioni ................................................................................................................ 39

  5.1 Programet ................................................................................................................ 39

  5.2 Rregullat e përgjithshme për lajmet .......................................................................... 40

  5.3 Udhëzimet e përgjithshme për prodhimin e programeve .......................................... 41

  5.4 Kuotat ...................................................................................................................... 42

  5.5 Detyrimet për transmetuesin publik ......................................................................... 42

  5.6 Detyrimet për transmetuesit privatë ......................................................................... 43

 6. Përfundimet ................................................................................................................... 43

 ANEKS 1. Legjislacioni i përmendur në raport ................................................................... 45

 ANEKS 2. Bibliografi a ....................................................................................................... 46

Lista e shkurtimeve

EBU Unioni i Transmetuesve Europianë

KESH Korporata Elektroenergjitike Shqiptare

KKRT Këshilli Kombëtar i Radios dhe Televizionit

KLSH Kontrolli i Lartë i Shtetit

OSCE Organizata për Siguri dhe Bashkëpunim në Europë

RRC-06 Konferenca Rajonale e Radio-komunikacioneve në Gjenevë 2006

RT Radio Tirana

RTSH Radio Televizioni Shqiptar

TVSH Televizioni Shqiptar

WAZ Westdeutsche Allgemeine Zeitung



M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

10

A. Përmbledhja e përgjithshme
Media elektronike përbën sektorin më të rëndësishëm në tregun e medias shqiptare. Megjithë 
zhvillimin e vazhdueshëm profesional, media elektronike është ende pre e dyshimeve për 
burimet e fi nancimit dhe ecurisë së saj ekonomike. Mediat elektronike vazhdojnë të mbeten të 
paqëndrueshme ekonomikisht dhe të varen kryesisht për të ardhurat e tyre nga bizneset e tjera të 
pronarëve. Kjo situatë  hedh dyshime serioze mbi pavarësinë e tyre editoriale dhe mbi cilësinë e 
informacionit që i ofrohet publikut. Qeveria është përpjekur ta zgjidhë çështjen e diskutueshme 
të caktimit të reklamave shtetërore, por ende nuk është e qartë nëse janë çrrënjosur praktikat 
e mëparshme. Qeveria vendosi të botonte reklamat shtetërore vetëm në buletinin zyrtar për 
ta shkëputur median nga varësia e saj nga qeveria. Por ligji nuk e përcakton qartë reklamën 
shtetërore, duke krijuar mundësi për mbështetje arbitrare.

Qeveria gjithashtu ka fi lluar një sërë amendimesh ligjore të diskutueshme në lidhje me 
rregullatorët dhe transmetimet numerike. Qeveria pretendoi se këto përpjekje kishin për 
qëllim të përmirësonin pavarësinë e medias, por kritikët lanë të kuptohej se arsyeja kryesore 
ishte të viheshin nën kontroll rregullatorët dhe t’i mbyllej goja medias së pavarur. Mungesa e 
debatit dhe këshillimit publik me palët e interesuara gjatë përgatitjes së ndryshimeve ligjore i 
forcoi akoma më shumë këto dyshime.

Megjithëse po kalon një reformë domethënëse, Këshilli Kombëtar i Radios dhe Televizionit 
(KKRT) nuk ka bërë përparime të mëdha në përmbushjen e misionit të tij. Vendimet e tij për 
të dhënë licensa transmetimi dhe për të hequr antena janë kundërshtuar. Dhënia e licensave 
numerike në të ardhmen e afërt do të jetë testi përfundimtar për autoritetin dhe pavarësinë 
e KKRT. Televizioni numerik ka bërë përparime të rëndësishme që nga lindja e tij në një 
zbrazëti ligjore tre vjet më vonë. Popullariteti i tij është gjithnjë në rritje.

Zbatimi i duhur i ligjit nevojitet sidomos për fuqizimin e rolit të transmetuesit publik, Radio 
Televizionit Shqiptar (RTSH), si dhe për të krijuar mundësinë që ai të përmbushë misionin e 
vet. Roli i transmetuesit publik ka ardhur në zbehje, ndërsa stacionet televizive private kanë 
investuar vazhdimisht në punën e tyre. Reforma e RTSH ka mbetur në vend; akuzat që ai 
favorizon qeverinë kanë vazhduar. Drejtuesit aktualë më në fund kanë përpiluar një strategji 
për ta transformuar institucionin në një transmetues publik efi kas. Megjithatë, fi nancimi 
është ende një problem pa zgjidhje, sidomos me afrimin e dixhitalizimit.

Ende nuk është vendosur një sistem efi kas vetë-rregullimi, megjithë disa përpjekje në këtë 
drejtim. Duke pasur parasysh mungesën e kontratave të punës për gazetarët dhe tregun e 
punës jashtëzakonisht të paqëndrueshëm, vetëcensura është më e përhapur sesa vetërregullimi. 
Për më tepër, mungesa e studimeve, monitorimeve, sondazheve të besueshme dhe mënyrave 
të tjera për të mbledhur të dhëna për median elektronike vazhdon të jetë pengesë për një 
analizë më të saktë të tregut të medias shqiptare.



S H Q I P Ë R I A

11

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

B. Rekomandimet

1. REKOMANDIMET FILLESTARE NGA RAPORTI I 20051

Shumë nga rekomandimet e raportit fi llestar janë përmbushur, kryesisht në fushën e legjislacionit 
dhe shpërndarjen e reklamave dhe fondeve shtetërore. Organizatat ndërkombëtare kanë 
vazhduar mbështetjen e tyre për kërkimet, monitorimet dhe ndihmesën për legjislacionin. 
Edhe pse transmetuesi i shërbimit publik ka nisur një reformë serioze, është ende shumë herët 
për të vlerësuar se si janë përmbushur rekomandimet për transmetuesit e shërbimit publik. 
Nuk pati progres për rritjen e transparencës së pronësisë së transmetuesve dhe në zbatimin e 
Kodit të Punës në sektorin e medias.

1 “Shqipëria” në Instituti i Shoqërisë së Hapur, Televizioni në Europë: rregullimi, politikat dhe pavarësia,Budapest, 
2005 (më tej OSI/Shqipëria), f. 247–250.



M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

12

1.1 Politikat

Legjislacioni

1. Qeveria duhet të ndërmarrë hapa për 
të plotësuar boshllëqet në legjislacionin e 
medias, veçanërisht në lidhje me teknologjitë 
dhe shërbimet e reja të transmetimit, duke iu 
referuar instrumenteve ndërkombëtare mbi 
konkurrencën dhe transmetimin dixhital.
2. Organizatat ndërkombëtare dhe 
ndërqeveritare duhet të vazhdojnë asistencën 
për qeverinë dhe parlamentin, si dhe për 
rregullatorin - Këshillin Kombëtar të Radios 
dhe Televizionit (KKRT) - për hartimin e 
legjislacionit të medias. Ata duhet të nxisin 
konsultimet me OJQ që veprojnë në fushën 
e medias së lirë dhe shoqatat e mediave 
profesioniste, si pjesë e procesit të hartimit 
të ligjit.
3. Organizatat ndërkombëtare dhe 
ndërqeveritare duhet të vazhdojnë asistencën 
e tyre për organizmat që merren me zbatimin 
e ligjit mbi përmirësimin e zbatimit të 
legjislacionit të medias.

Këto rekomandime janë përmbushur pjesërisht. 
Ligji për Radion dhe Televizionin u ndryshua 
për të mbuluar dixhitalizimin dhe tashmë po 
rishikohet për ta përshtatur me legjislacionin e 
BE. Organizatat ndërkombëtare e mbështetën 
menjëherë reformën e autoriteteve rregullatore 
dhe atë të transmetuesit të shërbimit publik si 
dhe dhanë këshillat e tyre për legjislacionin. Kjo 
asistencë duhet të vazhdojë. Megjithatë, këshillimi 
i qeverisë me grupet vendase të interesit ka qenë 
sporadik dhe i bërë nën presion.

Debati Publik

4. OJQ lokale që veprojnë në fushën e lirisë 
së shprehjes dhe të aksesit në informacion, si 
edhe organizatat që merren më gjerësisht me të 
drejtat civile, duhet të nxisin një debat publik 
mbi probleme të rëndësishme që lidhen me 
zhvillimin e medias në një frymë të hapur dhe 
të paanshme, duke rritur ndërgjegjësimin sesi 
media ndikon mbi qytetarët. Një iniciativë 
e tillë duhet të mbështetet fuqimisht nga 
institucionet ndërkombëtare dhe ato europiane, 
të tilla si Bashkimi Europian, OSBE dhe Këshilli 
i Europës.

Vetë media i ka sjellë çështjet e lidhura me të 
në qendër të debatit publik. Por ekziston ende 
nevoja për një debat më të pasur publik për tema 
të rëndësishme të lidhura me zhvillimin e medias. 
OJQ-të lokale janë në pozitën më të përshtatshme 
për ta realizuar këtë.



S H Q I P Ë R I A

13

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

Studimet

5. Qeveria duhet të nxisë analiza të hollësishme 
për sektorin e medias, duke i kushtuar një 
vëmendje të veçantë studimeve mbi audiencën. 
Për të siguruar pavarësinë e një studimi të 
tillë, qeveria duhet të funksionojë vetëm si një 
bashkëfi nancues i punës së bërë nga institucione 
akademike, të vendit ose OJQ të huaja apo edhe 
institucione të tjera joshtetërore.
6. Organizatat e shoqërisë civile duhet të nxisin 
qeverinë për të mbështetur një studim të tillë të 
pavarur në sektorin e medias.

Ky rekomanim nuk është plotësuar. Ende nuk 
ka një studim për shikueshmërinë, kështu që 
rekomandimi mbetet në fuqi.

Konsultimet

7.Kur ndërmerr hapa që prekin median dhe merr 
në shqyrtim problemet që lidhen me të, Qeveria 
duhet të konsultohet me pronarët e medias, 
OJQ që veprojnë në fushën e lirisë së shtypit, 
shoqatat e medias profesionale, dhe komunitetin 
ndërkombëtar, dhe veçanërisht Këshillin e 
Europës.

Ky rekomandim nuk është përmbushur. E 
vënë nën presion, qeveria u këshillua me palët 
e interesuara për ndryshime në ligjet e medias. 
Megjithatë, ky këshillim u bë momentin e fundit 
dhe ishte një përjashtim.

Teknologjitë e reja

8.Qeveria duhet të përgatisë një strategji afatgjatë 
për zhvillimin e medias që mund t’i paraprinte 
evolucionit të teknologjive të reja, duke përfshirë 
këtu internetin dhe transmetimin dixhital.
9.Si një prioritet të saj Qeveria duhet t’i propozojë 
parlamentit amendime për Ligjin mbi Radion 
dhe Televizionin duke synuar rregullimin e 
transmetimit dixhital, në përputhje me standardet 
europiane dhe ndërkombëtare.

Rekomandimi i parë mbetet ende për t’u 
plotësuar. KKRT po harton një strategji për 
dixhitalizimin. Rekomandimi i dytë është 
përmbushur. Parlamenti e ndryshoi Ligjin për 
Radion dhe Televizionin për të përfshirë edhe 
masat për transmetimin dixhital, në përputhje 
me standartet ndërkombëtare.



M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

14

1.2 Autoritetet rregullatore (KKRT)

Pavarësia

10. Qeveria dhe parlamenti duhet të sigurojnë 
zbatimin e plotë të legjislacionit ekzistues, në 
mënyrë që të respektohet dhe të përforcohet 
pavarësia e autoritetit rregullator, Këshillit 
Kombëtar të Radio Televizionit (KKRT), në 
mënyrë të veçantë në lidhje me emërimin e 
anëtarëve të KKRT dhe përgatitjen e raportit 
vjetor të KKRT.

Rekomandimi është plotësuar. Edhe pse ngjalli 
mjaft polemika, formula e emërimit të anëtarëve 
të KKRT u ndryshua. Megjithë reformën e 
vazhdueshme në vitet e fundit, qeveria dhe 
parlamenti duhet ende të ndërmarrin ndryshime 
në legjislacion për të forcuar pavarësinë e 
rregullatorit.



S H Q I P Ë R I A

15

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

1.3 Transmetuesit publikë dhe privatë

Shumëllojshmëria e medias

11.Qeveria dhe parlamenti duhet të konsolidojnë 
transparencën e medias  nëpërmjet zbatimit 
të plotë të legjislacionit të medias, dhe nëpërmjet 
kontrolleve të rregullta mbi pronësinë dhe 
fi nancimin e medias. 

Nuk ka patur shumë progres për të hedhur dritë 
mbi pronësinë e transmetuesve. Qeveria dhe 
Parlamenti duhet të bëjnë më tepër për ta arritur 
këtë gjë. Kontrollet e pronësisë dhe fi nancimit 
të mediave duhen kryer nga agjenci zbatimi më 
të fuqishme, më efi kase dhe më të pavarura, si 
KKRT apo Policia Tatimore.

Për të drejtat e gazetarëve

12. Qeveria duhet të marrë hapa të veçantë 
që Kodi i Punës të zbatohet nga organizatat e 
mediave dhe të mbikqyrë rregullisht zbatimin e 
tij.
13. Shoqatat e gazetarëve, me ndihmën edhe 
të aktorëve të tjerë të shoqërisë civile, duhet të 
kërkojnë zbatimin e kodit të Punës në kompanitë 
e mediave, dhe në mënyrë të veçantë negociatat 
kolektive.
14. Organizatat e shoqërisë civile duhet të 
mbështesin gazetarët edhe individualisht, kur të 
drejtat e tyre dhunohen nga pronarët e mediave, 
autoritetet shtetërore ose palë të tjera.

Këto rekomandime nuk janë përmbushur. Qeveria 
nuk ka ndërmarrë hapa për të forcuar zbatimin e 
Kodit të Punës. (Këto hapa do të përfshinin edhe 
forcimin e kapaciteteve të agjencive të zbatimit të 
ligjit, si Inspektoriati i Lartë i Punës dhe Policia 
Tatimore për të monitoruar rregullisht zbatimin e 
Kodit të Punës në të gjitha mediat.) Në të njëjtën 
kohë, shoqëria civile dhe shoqatat e gazetarëve 
kanë qenë të dobëta në kërkesën e tyre për 
zbatimin e Kodit në organizatat e mediave.

Financimi

15. Qeveria duhet të krijojë një organizëm të 
pavarur që të jetë përgjegjës për transferimin 
e fondeve qeveritare tek operatorët e mediave, 
në përputhje me parimet dhe procedurat e 
parashtruara nga rekomandimet përkatëse të 
Këshillit të Europës. Procesi i transferimit të 
parave duhet të jetë i qartë dhe transparent.

Ky rekomandim është përmbushur. Qeveria 
ka krijuar Agjencinë e Prokurimeve Publike që 
boton një buletin javor të njoftimeve zyrtare, 
përfshirë reklamat shtetërore dhe njoftimet që 
më përpara botoheshin në gazeta. Megjithatë, 
ligji nuk është krejtësisht i qartë në përkufi zimin 
e reklamës shtetërore dhe për pasojë ka nevojë për 
sqarim të mëtejshëm.

Reklamat shtetërore

16. Qeveria duhet të ndërmarrë hapa të 
menjëhershme për të siguruar transferimin 
e paparagjykuar dhe jopolitik të parave nga 
reklamat shtetërore dhe të rrisë transparencën 
mbi transferimin e parave nga kjo reklamë.

Qeveria ka ndërmarrë hapa për të garantuar një 
shpërndarje objektive të reklamës shtetërore. 
Megjithatë, sistemi i shpërndarjes së reklamës 
shtetërore ka ende nevojë për përmirësim.



M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

16

Pavarësia

 
17. Qeveria duhet të investigojë rregullisht 
pohimet mbi dhunimet e lirisë dhe të pavarësisë 
së medias.

Qeveria nuk ka treguar gatishmëri të madhe për 
të hetuar dhunimet e lirisë së medias rregullisht. 
Në këtë mënyrë, ky rekomandim ende qëndron.

Studime dhe monitorim

18. Organizatat ndërkombëtare dhe ndërqeveritare 
duhet të monitorojnë dhe të raportojnë publikisht 
mbi dhunimet e pavarësisë së medias.
19. Organizatat ndërkombëtare dhe ndërqeveritare 
duhet të asistojnë me studime dhe monitorim 
fusha të veçanta të aktivitetit të medias, të tilla si 
pavarësia, respektimi i ligjit dhe etika e medias.

Organizatat ndërkombëtare dhe ndërqeveritare 
kanë vazhduar ta përmbushin rolin e tyre 
monitorues. Puna e tyre monitoruese dhe 
kërkimore është thelbësore dhe duhet të 
vazhdojë.

  



S H Q I P Ë R I A

17

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

1.4 Transmetuesi publik (RTSH)

Reforma e RTSH

20. Qeveria duhet të mbështesë transformimin 
e Radio Televizonit Shqiptar (RTSH) në një 
transmetues të vërtetë të shërbimit publik, duke 
bërë të qarta rolet dhe përgjegjësitë dhe duke 
garantuar transparencën e administrimit.
21. Shoqatat e gazetarëve dhe organizatat 
ndërqeveritare duhet të ndërmarrin hapat 
e duhura nga ana e tyre për të mbështetur 
transformimin e RTSH.
22. Qeveria dhe OJQ të rëndësishme të këtij 
sektori duhet të përpiqen të sjellin të gjithë aktorët 
në një debat publik mbi të ardhmen e RTSH. Kjo 
duhet të përfshijë gazetarët e RTSH, drejtorët 
e mëparshëm dhe ata të tanishëm, autoritetin 
rregullator (KKRT), OJQ dhe komunitetin e 
gazetarëve në përgjithësi.
23. Shoqëria civile duhet ta sjellë përpara 
vëmendjes së publikut shqetësimet mbi RTSH 
dhe të kërkojë zgjidhje nga organet kompetente. 
Në lidhje me TVSH, këto shqetësime përfshijnë, 
por nuk janë të kufi zuara me, cilësinë e programit, 
transparencën e administrimit, efi kasitetin e 
administrimit, dhe pavarësinë nga qeveria dhe 
grupet politike.

Menaxhimi i ri i RTSH duket se ka nisur një 
reformë serioze. Është ende shumë herët për 
të nxjerrë përfundime për strategjinë e tij, por 
mund të thuhet me siguri se ai do të ketë nevojë 
për asistencë fi nanciare dhe teknike dhe do të 
duhet të bëjë një menaxhim të mençur dhe efi kas 
të burimeve.
Prandaj, rekomandimet nga raporti fi llestar janë 
ende të vlefshme. Qeveria duhet të mbështesë 
reformën e RTSH dhe shoqatat e gazetarëve 
duhet të organizojnë debate publike dhe të 
ofrojnë përvojën e tyre për të ndihmuar këtë 
reformë. Cilësia e programit, transparenca e 
administratës, si dhe efi kasiteti i menaxhimit 
duhet të jenë ndër temat që shoqëria civile duhet 
të ketë në vëmendje të saj.

Financimi

24. Qeveria duhet ta njohë dhe ta bëjë të ditur 
të ardhurën nga tarifat e licensave. Kur kjo të 
kryhet, atëherë duhet të mendohet për të gjetur 
rrugët për të përmirësuar nivelin e pagesës së 
kësaj tarife.

Ky rekomandim nuk është përmbushur. Qeveria 
duhet ende të rrisë transparencën për të ardhurat 
nga taksa e aparatit.

Programacioni

25. Administrimi dhe stafi  i Radio Televizionit 
Shqiptar (TVSH) duhet të përmirësojë cilësinë 
e produksionit dhe të përcaktojë një strukturë 
programi që do të rriste interesin publik dhe do 
ta bënte më tërheqës këtë stacion televiziv.

Megjithë ndryshimet e fundit në RTSH, 
menaxhimi dhe stafi  i stacionit duhet të 
përmirësojnë programacionin.

 

 



M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

18

1.5 Shoqëria civile

Kodet e etikës

26. Shoqatat e gazetarëve duhet të përpilojnë 
kodet e etikës ose të amendojnë atë ekzistues, 
të rrisin ndërgjegjësimin për këto kode, dhe të 
promovojnë veprimin në përputhje me to.

Në shtator 2006, shoqatat e gazetarëve miratuan një 
kod etike për të gjitha mediat në vend. Megjithatë, 
kodi nuk është miratuar “zyrtarisht” nga ndonjë 
media dhe ende nuk ka ndonjë mekanizëm për ta 
zbatuar atë. Gazetarët janë të lirë të vendosin nëse 
duan ta respektojnë atë apo jo. Një sistem efi kas 
vetërregullimi dhe një ambient i sigurt për gazetarët 
mbeten ende qëllime të largëta.

Shoqatat e mediave

27. Shoqatat e mediave duhet të forcojnë në 
mënyrë të ndjeshme aftësitë për debat publik dhe 
ndërgjegjësimin e organizatave dhe shoqatave 
të mediave nëpërmjet një bashkëpunimi më të 
mirë dhe duke promovuar të drejtat e gazetarëve 
përballë pronarëve të mediave dhe qeverisë. 
28. Organizatat ndërkombëtare dhe ndërqeveritare 
duhet të ofrojnë eksperiencë dhe asistencë për 
konsolidimin e shoqatave të mediave.

Nuk ka pasur shumë përparim në këtë aspekt. 
Shoqatat e gazetarëve duhet të vazhdojnë të 
përmirësojnë kapacitetet e tyre. Organizatat 
ndërkombëtare dhe ndërqeveritare, të cilat kanë 
asistuar procesin deri tani, duhet të vazhdojnë 
mbështetjen e tyre.

2. REKOMANDIMET E REJA SIPAS RAPORTIT TË  2008

2.1 Legjislacioni

Televizioni dixhital 

KKRT duhet të hartojë një Strategji Dixhitalizimi dhe pastaj të nisë procesin e licensimit 
dixhital.
Hartimi i Strategjisë duhet të miratohet pas një debati publik me palët e interesuara. 
Strategjia duhet të marrë parasysh tema të tilla si mbrojtjen e konsumatorit, investimet 
në platforma dixhitale të bëra tashmë në vend, si dhe pluralizmin dhe konkurrencën 
në media.

1.

2.



S H Q I P Ë R I A

19

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

C. Përfundimet kryesore të monitorimit vijues

1. AMBIENTI I PËRGJITHSHËM I TRANSMETIMEVE

1.1 Zhvillimet kyçe në legjislacion dhe politika

Që nga koha e botimit të “Televizioni në Europë” në 2005, përvoja e Shqipërisë ka qenë e pasur 
në aspektin e legjislacionit dhe politikave për median, me debate të nxehta rreth të ardhmes 
së autoriteteve rregullatore, transparencës së fi nancimeve në media, si dhe transmetimeve 
numerike. Përbërja e autoriteteve rregullatore është ndryshuar me ligj. Ndryshime të tjera 
ligjore përpiqen të zvogëlojnë varësinë ekonomike të medias elektronike nga reklamat 
shtetërore dhe për pasojë dhe nga abuzimet e mundshme.

Pas debatesh të gjata dhe të gjalla mes pronarëve të medias, deputetëve, rregullatorëve, 
RTSH dhe shoqatave të industrisë, Shqipëria po përgatitet për të legalizuar platformën e saj 
dixhitale, sipas Ligjit për Transmetimet Dixhitale.2 Transmetimet dixhitale në platformat 
satelitore dhe tokësore janë zhvilluar me shpejtësi gjatë tre viteve të kaluara, duke arritur një 
depërtim të rëndësishëm. Pas gati katër vitesh transmetimi, platforma televizive dixhitale 
DigitAlb pretendonte se kishte 120,000 abonentë në fi llim të 2006 në Shqipëri dhe te 
shqiptarët që jetojnë jashtë.3 Caktimi i ndikimit të ligjit te DigitAlb dhe te abonentët e 
tij do të jetë një test i mëtejshëm për autoritetin rregullator. Nga ana tjetër, mbetet për 
t’u parë nëse transmetuesit e tjerë, sidomos TVSH, do të jenë në gjendje të investojnë në 
dixhitalizimin dhe të konkurrojnë me DigitAlb.

TVSH vazhdon të mos e përmbushë misionin e saj. Drejtuesit e caktuar në fund të 2006 përballen 
me detyrën e vështirë e kthimit të stacionit në një operator me të vërtetë publik, edhe pse vuan 
nga një rënie e vazhdueshme e popullaritetit, ndërkohë që audienca e stacioneve private ka 
ardhur në rritje. Një hap tejet i vonuar në këtë drejtim u mor në gusht të vitit 2007, me hartimin 
e përbashkët të një strategjie për RTSH në erën dixhitale nga TVSH dhe Unioni Europian i 
Transmetimeve (EBU), me këshillimin e Divizionit të Medias së Këshillit të Europës.

1.2 Masat ligjore të BE

Shqipëria e ka miratuar pjesërisht legjislacionin dhe standartet europiane për median. Në 
vitin 1999, vendi fi rmosi dhe ratifi koi Konventën e Këshillit të Europës për Televizionin 
Ndërkufi tar dhe Protokollin e tij Shtesë. Shumë nga masat e Ligjit për Radion dhe 

2 Ligji nr. 9742 i 28 maj 2007 në Transmetimet Numerike në Republikën e Shqipërisë (më tej Ligji për 
Transmetimet Numerike).
3 Sipas të dhënave nga DigitAlb (gjendet në http://www.digitalb.tv/kompania/, e parë në 31 korrik 2007).

http://www.digitalb.tv/kompania
http://www.digitalb.tv/kompania


M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

20

Televizionin4 vijnë nga kjo marrëveshje dhe në një mënyrë përmbushin disa nga kërkesat e 
Direktivës Televizioni Pa Kufi j (TVWF),5 si masat për sponsorizimet, reklamat, të drejtën 
e replikës dhe mbrojtjen e të miturve.

Legjislacioni shqiptar për median nuk ka përfshirë kërkesat e Direktivës TVWF për teleshitjet 
dhe transmetimin e veprave europiane. Ligji për Transmetimet Numerike paraqiti kërkesën 
që veprat europiane duhet të përbëjnë 50% të programacionit të një stacioni, duke lejuar 
që kjo përqindje të arrihet në mënyrë progresive.Megjithatë, respektimi i këtyre standarteve 
duhet ende të monitorohet, pasi ky ligj është ende mjaft i ri. Kishte një ide për të caktuar një 
grup pune të përbërë nga tre ekspertë të pavarur të medias, të cilët do të rishikonin Ligjin 
për Radion dhe Televizionin dhe do të propozonin ndryshime që do ta sillnin këtë ligj në 
linjë me ligjet e BE. Deri tani kjo nuk u realizua. Komisioni i Përhershëm Parlamentar për 
Median dhe Mjetet e Informimit Publik (më pas Komisioni Parlamentar i Medias) po e 
kryen këtë detyrë, por ritmi është i ngadaltë, duke pasur parasysh përparësitë e çështjeve 
të tjera në Parlament, më saktësisht reformën në drejtësi. Megjithatë, ka përpjekje për të 
reformuar legjislacionin e medias. Rregullatorët dhe ekspertë të Komisionit Parlamentar të 
Medias kanë paraqitur propozimet e tyre për ndryshime ligjore, por ende nuk është e qartë 
se cilat do të jenë hapat në vijim.6

Edhe pse nuk ka patur një monitorim të vazhdueshëm se si janë zbatuar këto masa, nuk ka 
patur ndonjë problem të veçantë.7 Nga ana tjetër, zbatimi i masave të tjera të frymëzuara nga 
legjislacioni i BE për median, ka qenë jo i kënaqshëm. Si në shumë sektorë të tjerë në Shqipëri, 
edhe industria e medias ka mungesë transparence dhe ligjet që garantojnë transparencën e 
pronësisë dhe fi nancimit mbeten të vështira për t’u zbatuar. Kjo për shkak të mungesës së 
përgjithshme të transparencës në treg. Një hap përpara ishte një amendim në korrik 2006 
të Ligjit për Radion dhe Televizionin që i ndalonte pronarët e mediave të merrnin pjesë në 
tendera publikë.8 Megjithatë, sërish, për shkak të mungesës së përgjithshme të transparencës 
dhe dhënies së ulët të përgjegjësisë si nga ana e medias, ashtu edhe nga ana e qeverisë, kjo masë 
ligjore mund të anashkalohet me lehtësi.

4 Ligji nr. 8410 i 30 shtatorit 1998 për Radion dhe Televizionin Publik dhe Privat në Republikën e Shqipërisë, 
i ndryshuar me Ligjin nr. 8657 i 31 korrikut 2000; Ligji nr. 8794 i 10 majit 2001; Ligji nr. 9016 i 20 shkurtit 
2003; Ligji nr. 9124 i 29 korrikut 2003, dhe Ligji nr. 9677 i 13 janarit 2007 (më tej, Ligji i Radios dhe 
Televizionit).
5 Direktiva 97/36/EC e Parlamentit Europian dhe e Këshillit në 30 qershor 1997, e cila amendon Direktivën 
e Këshillit 89/552/EEC për koordinimin e disa masave të hartuara me ligj, rregullim apo veprim administrativ 
në shtetet anëtare në lidhje me ndërmarrjen e veprimtarive të transmetimit televiziv, Gazeta Zyrtare e Bashkimit 
Europian, L 202, 30 korrik 1997. Direktiva 2007/65/EC e Parlamentit Europian dhe e Këshillit në 11 
dhjetor 2007, e cila amendon Direktivën e Këshillit 89/552/EEC për koordinimin disa masave të hartuara 
me ligj, rregullim apo veprim administrativ në shtetet anëtare në lidhje me ndërmarrjen e veprimtarive të 
transmetimit televiziv, Gazeta Zyrtare e Bashkimit Europian, L 332/27, 18 dhjetor 2007.
6 Intervistë me Vjollca Meçe, këshilltare pranë Kryetares së Parlamentit, Tiranë, 17 janar 2008. 
7 Intervistë me Andrea Nathanailin, Drejtor Programacioni pranë KKRT, Tiranë, 6 korrik 2007. 
8 Ligji i Radios dhe Televizionit, neni 20.



S H Q I P Ë R I A

21

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

1.3 Tregu i transmetimeve

Stacionet televizive vazhdojnë të shtohen në numër dhe mund të argumentohet edhe që cilësia 
ka ardhur në rritje, por pa patur studime sistematike dhe të besueshme për shikueshmërinë, 
përqindja e vërtetë e tregut për çdo stacion mbetet e panjohur. Instituti i Sondazheve dhe 
Opinioneve, i cili më parë ka bërë përpjekje për të matur shikueshmërinë, ka nisur një përpjekje 
të re për studim shikueshmërie në vitin 2007. Megjithatë, është ende herët për të patur 
rezultate të qarta. Për shembull, Top Channel, një stacion që nuk ka patur licensë kombëtare 
deri në janar të 2008, mendohet se gëzon një përqindje mesatare shikueshmërie prej 70 
përqind.9 Edhe pse nuk ka asnjë dyshim që stacioni është shumë i ndjekur, kjo shifër është një 
vlerësim i përafërt i ekspertëve dhe vëzhguesve, pa asnjë të dhënë zyrtare që ta mbështesë këtë. 
Stacionet e tjera më të ndjekura televizive mendohen se janë TV Klan, Vizion+, TV Koha, si 
dhe stacionet me lajme News24 dhe Alsat. Edhe pse TVSH ende ka mbulimin më të madh të 
territorit, “cilësia programore në ulje”10 ka sjellë humbjen e avantazhit të konkurrencës.

2. RREGULLIMI DHE LICENSIMI I SEKTORIT TË TELEVIZIONIT

2.1 Autoritetet dhe korniza rregullatore 

Deri në 2006, Ligji për Radion dhe Televizionin thoshte se KKRT ishte një organ i pavarur, 
i përbërë nga kryetari, nënkryetari dhe pesë anëtarë, të zgjedhur në bazë të përvojës dhe 
meritave në fushat sociale, ligjore, të arsimit dhe të medias. Presidenti i Republikës propozonte 
një kandidat, ndërsa gjashtë të tjerët propozoheshin nga Komisioni Parlamentar i Medias. Më 
pas Parlamenti zgjidhte anëtarët dhe kryetarin me votim me shumicë të thjeshtë.11 

Në shkurt 2006, qeveria propozoi një ndryshim ligjor që do të shkurtonte KKRT në pesë 
anëtarë dhe do të ndryshonte formulën e emërimit. Duke pretenduar se formula e përfaqësimit 
të balancuar në organin rregullator ishte e qartë që nuk funksiononte, qeveria propozoi një 
përfshirje më të gjerë të shoqërisë civile, shoqatave të medias, akademikëve dhe organizatave 
të tjera të ngjashme në procesin e emërimit. Propozimi ndezi një debat të gjallë dhe krijoi 
një klimë dyshimi mes palëve të interesuar, shumica e të cilëve mendonin se qeveria donte të 
vinte KKRT nën kontroll. Ndërkohë që të gjithë binin dakord se ekzistonte një nevojë e fortë 
për reformë, shumë të tjerë shprehën shqetësimin se ky propozim nuk garantonte ndonjë 
përmirësim: “Si anëtar i Komisionit Parlamentar të Medias, besoj se në këtë fushë duhen bërë 
ndryshime, por ta sjellësh këtë propozim fshehurazi, sidomos nga qeveria dhe sidomos kur po 
fl asim për pushtetin e katërt që është media, kjo lë një shije të keqe.”12

9 A. Stefani, Të pavarurit , kali i Trojës në media,  Panorama, 16 shkurt 2006, f. 17.
10 IREX, Media Sustainability Index 2006 – Shqipëria, IREX, Washington D.C., 2007, f. 6, Gjendet në website e IREX te 
http://www.irex.org/programs/MSI_EUR/2006/albania.asp (i parë në 1 gusht 2007) (më tej IREX, MSI 2006 – Shqipëria).
11 OSI/Shqipëria, kapitulli për autoritetin rregullator, f. 194 199.
12 N. Lesi, “A duhet të merremi me ligjin për mediat elektronike?”, Koha Jonë, 10 shkurt 2007, f. 3. 

http://www.irex.org/programs/MSI_EUR/2006/albania.asp


M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

22

Përveç shqetësimit për përmbajtjen e amendamentit, shumë stacione televizive, shoqatat e 
gazetarëve, përfaqësues të shoqërisë civile dhe ekspertë të medias kundërshtuan mungesën 
e debatit dhe këshillimit përpara paraqitjes së amendamenteve në Parlament. Për pasojë, 
Komisioni Parlamentar i Medias ftoi pronarët dhe drejtorët e mediave më të rëndësishme, 
si dhe kryetarët e shoqatave të gazetarëve, juristë dhe përfaqësues të shoqërisë civile që të 
paraqisnin propozimet e tyre. 

Ligji i tanishëm u miratua në parlament në maj 2006, pas një debati të nxehtë. Edhe pasi Presidenti 
vuri veton dhe e ktheu ligjin, ai u miratua sërish në qershor 2006 dhe u bë i detyrueshëm. Ideja 
e qeverisë për të shkurtuar anëtarët e KKRT në pesë anëtarë u pranua, me kusht që shoqatat dhe 
grupet e mëposhtme mund të propozojnë të paktën katër kandidatë për secilin anëtar:13

  shoqatat dhe grupimet e mediave elektronike,

  shoqatat e medias së shkruar,

  universitetet dhe shoqatat e inxhinierisë elektrike dhe elektronike,

  shoqatat e juristëve, fakultetet e Ligjit dhe Dhoma Kombëtare e Avokatëve,

  partitë parlamentare.

Nga këta kandidatë, Komisioni i Medias duhet të përzgjedhë jo më shumë se dy kandidatë 
për çdo post dhe ua propozon ato Parlamentit për votimin përfundimtar.14 Ligji i ndryshuar 
thotë gjithashtu se kandidatët me grada shkencore janë të parapëlqyer dhe se këto grada janë 
të detyruara për kandidatët e nominuar nga universitetet dhe nga shoqatat e inxhinierisë 
elektrike dhe elektronike.15

Ligji i ndryshuar për Radion dhe Televizionin gjithashtu ngushtoi kriteret për zgjedhje si anëtar 
i KKRT. Për shembull, anëtarët e partive ose shoqatave politike, ose personat që kanë qenë 
apo kanë konkurruar për postin e kryebashkiakut ose për deputet, apo që kanë qenë anëtarë 
të Këshillit të Ministrave apo prefektë në dy mandatet e fundit, nuk mund të zgjidhen.16 Ky 
ndryshim bënte pjesë në shndërrimin e KKRT në një organ më profesional.

Debati që pasoi zgjedhjen e anëtarëve të KKRT sipas formulës së re ishte akoma më i ndezur. 
Anëtarët e rinj u emëruan në 29 korrik 2006 gjatë sesionit përfundimtar të Parlamentit 
para pushimeve verore. Deputetët e opozitës refuzuan të votonin. Emërimi i anëtarëve të 
KKRT, së bashku me ata të Këshillit Drejtues të TVSH, erdhi në një kohë kur kriza midis 
shumicës dhe politikanëve të opozitës kishte arritur kulmin. Arsyeja për këtë përplasje ishte 
mosmarrëveshja për ndryshimet në ligjin e transmetimeve dhe për reformën elektorale, e cila 
është ende në proces në Shqipëri. Por në verën e 2006, të gjitha këto çështje ishin veçanërisht 

13 Ligji nr. 9531 i cili amendon Ligjin e Radios dhe Televizionit me kapitullin Për Radion dhe Televizionin 
Publik dhe Privat , 11 maj 2006, Fletorja Zyrtare, nr. 65, 2006, neni 2, paragrafi  1.
14 Ibid., paragrafi  2.
15 Ibid., paragrafi  3 dhe 4.
16 Ibid., neni 4.

•

•

•

•

•



S H Q I P Ë R I A

23

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

polemizuese duke pasur parasysh që po afroheshin zgjedhjet lokale të shkurtit të 2007. Kur 
palët në parlament arritën marrëveshjen në 30 korrik 2006, ajo marrëveshje përfshinte edhe 
angazhimin për ta kthyer sërish numrin e anëtarëve të KKRT në shtatë dhe se dy anëtarët 
shtesë do të emëroheshin nga deputetët e opozitës nga kandidatët e shoqërisë civile.17

Megjithatë, në vend që të rritej, anëtarësia e KKRT u ul në katër anëtarë pas dorëheqjes së 
kryetarit Ledi Bianku në qershor 2007. Derisa vendet bosh u plotësuan në shtator 2007, 
KKRT ka marrë vetëm vendime që nuk kërkonin një shumicë. Kjo gjë pengoi punën e saj.

Ndërkohë, në një klimë dyshimi dhe kritikash nga politikanët e opozitës dhe nga disa 
stacione televizive që pretendonin se KKRT ishte ende një organ i politizuar, rregullatori 
ka kryer një reformë të brendshme. Në dhjetor 2006, parlamenti miratoi një rishikim të 
skemës administrative që e rriste stafi n e KKRT nga 32 në 48,18 si dhe ristrukturonte 
departamentet e saj, duke theksuar përmirësimin e monitorimit si të piraterisë së sinjalit dhe 
të mbulimit territorial të medias elektronike. Gjithashtu skema propozonte të krijonte një 
njësi të marrëdhënieve publike për të përmirësuar transparencën e rregullatorit. Reforma më e 
ndjeshme kishte të bënte me rritjen e departamentit të programacionit nga gjashtë anëtarë në 
16, për të përmirësuar përmbajtjen e medias elektronike. Kur këto ndryshime të përfundojnë, 
departamenti pritet të jetë në gjendje të monitorojë edicionet informative përditë, si dhe 
reklamat, problemet etike dhe çështje të tjera që KKRT nuk i ka mbuluar më parë.19

Gjithashtu plani propozoi ndryshime në këshillin e ankesave të KKRT, një organ këshillimor, 
përgjegjës për trajtimin e aspekteve morale dhe etike të programeve. Megjithatë, vendimet 
e tij nuk kanë forcë ligjore.20 Me planet për reformë, ky organ është ndryshuar në Këshill 
Etike. I përbërë nga tre anëtarë si më parë, të cilët janë ekspertë të medias të emëruar nga 
rregullatori, Këshilli i Etikës është përgjegjës për ndërgjegjësimin e publikut për normat etike 
dhe shkeljet në programe: “Ky vizion lind nga koncepti që institucionet jo vetëm duhet të 
ndjekin preferencat e publikut në lidhje me aspektet etike në media; me profesionalizëm dhe 
gjykim të specializuar ato duhet të udhëheqin shoqërinë drejt standarteve më të larta.”21

Në këtë mënyrë, Këshilli i Etikës pritet të marrë një rol më aktiv sesa thjesht të pranojë ankesa 
nga publiku. Megjithatë, është ende herët për të vlerësuar impaktin e këtyre ndryshimeve, pasi 
Këshilli u krijua në qershor 2007 dhe sapo e ka nisur veprimtarinë e tij. Plani i reformës është 
në fazën përfundimtare të zbatimit.22

17 Marrëveshja e 30 korrikut 2006, i përmendur në D. Ndrenika, “Arrihet marrëveshja PD–PS; plotësohen
kërkesat e opozitës”, Shekulli, 31 gusht 2006, f. 3.
18 KKRT, Relacioni Shpjegues për Parlamentin, i marrë nga KKRT.
19 Ibid.
20 OSI/Shqipëria, kapitulli për autoritetin rregullator, f. 194–199.
21 KKRT, Raport Vjetor në Kuvendin e Shqipërisë 2006, gjendet në http://www.kkrt.gov.al/images/stories/kkrt/
fi les/Raporti-Perfundimtar-2006.zip
(i parë në 15 korrik 2007) (më tej KKRT, Raporti Vjetor 2006).
22 Intervistë me Elona Kana, Drejtoreshë e Departamentit Juridik dhe të Licensave pranë KKRT, Tiranë, 18 
janar 2008.

http://www.kkrt.gov.al/images/stories/kkrt


M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

24

2.2 Sistemi i licensimit

Reforma e KKRT nuk pati pasoja për sistemin e dhënies së licensave të transmetimit. 
Ndryshimi i vetëm ka të bëjë me fuqinë për të dhënë licensa për transmetime numerike, një 
ligj ky që u miratua në qershor 2007, por mbetet ende për t’u zbatuar.23

Përsa i përket licensimeve, dy nga vendimet e KKRT kanë ngjallur polemika në tre vitet e 
fundit: një kishte të bënte me dhënien e një license transmetimi një stacioni televiziv lokal dhe 
tjetri për heqjen e antenave të transmetimit të disa stacioneve televizive.

Në mes të prillit 2007, KKRT njoftoi për një inspektim të spektrit të frekuencave në të 
gjithë vendin. Mediat elektronike që operonin pa licensa u njoftuan se duhej të ndërprisnin 
transmetimet.24 Sipas ish-kryetarit të KKRT, Ledi Bianku, ky pastrim i spektrit kishte për 
qëllim të mundësonte zbatimin e Planit të Frekuencave, duke fuqizuar kështu konkurrencën 
midis operatorëve ekzistues para fi llimit të transmetimeve dixhitale.25 Në 9 Maj 2007, KKRT 
vendosi të hiqte antenat e paautorizuara të transmetimit në disa qytete. Këto antena i përkisnin 
Top Channel TV, Vizion Plus TV, Telesport dhe TV Koha, të cilat e akuzuan rregullatorin se 
po merrte vendime politike dhe se po i hiqte antenat për shkak të qëndrimit kritik të këtyre 
televizioneve kundër qeverisë.

KKRT u përgjigj se inspektimi ishte lajmëruar para shtatë muajsh, në përputhje me kriteret 
ligjore të licensimit.26 Bianku përsëriti se rregullatori ishte i detyruar të zbatonte planin 
kombëtar të frekuencave për të bërë vend për një transmetues të ri kombëtar dhe për 
lançimin e transmetimeve numerike.27 Në fakt, një muaj pas këtij vendimi, KKRT njoftoi 
për një tender për një stacion televiziv të katërt kombëtar.28 Top Channel dhe Vizion Plus 
aplikuan për licensën e re kombëtare dhe në 21 janar 2008 Top Channel u bë stacioni i 
katërt televiziv privat kombëtar.

23 OSI/Shqipëria, kapitulli për autoritetin rregullator, f. 194–199.
24 KKRT, Njoftim për Shtyp “Inspektimi i Gjithë Spektrit të Frekuencave në Shqipëri,” gjendet në
http://www.kkrt.gov.al/content/view/26/1/ (i parë në 15 qershor 2007).
25 Studimi i vitit 2002 i KKRT për planin e frekuencave për televizionin analog u rifreskua në 2007 sipas 
rishpërndarjes së frekuencave sipas vendimeve të Konferencës Rajonale të Radiokomunikacioneve në 2006 
(RRC-06).
26 Njoftim për shtyp i KKRT, “KKRT do të plotësojë Planin e Inspektimit të Spektrit,” 10 maj 2007, Gjendet 
në http://www.kkrt.gov.al/content/view/33/ (parë në 10 qershor 2007); shih gjithashtu: Intervistë e pabotuar 
me Ledi Biankun, Kryetar i KKRT, gjendet në http://www.kkrt.gov.al/content/view/33/1/ (parë në 10 
qershor 2007). (Bëhet fjalë për një intervistë që një gazetë shqiptare zhvilloi me kryetarin e KKRT dhe më 
vonë nuk u botua. KKRT e botoi intervistën në faqen e saj të Internetit).
27 Ibid.
28 Njoftim për shtyp i KKRT, gjendet në http://www.kkrt.gov.al/content/view/31/1/ (parë në 10 qershor 
2007).

http://www.kkrt.gov.al/content/view/26/1
http://www.kkrt.gov.al/content/view/33
http://www.kkrt.gov.al/content/view/33/1
http://www.kkrt.gov.al/content/view/31/1


S H Q I P Ë R I A

25

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

Paralelisht me këtë tender, KKRT rinisi fushatën e heqjes së antenave të paligjshme në tetor 
2007 në Elbasan dhe Korçë. Në Gjirokastër KKRT gjithashtu konfi skoi antenat dhe pajisjet e 
disa kanaleve televizive greke që po transmetonin pa licensa në jug të vendit.29

Saga e antenave televizive u parapri nga një debat tjetër që lidhej me dhënien e një license 
transmetimi një stacioni lajmesh të vendosur në Tiranë. KKRT, me anëtarësinë e mëparshme, 
e kishte ngrirë procesin e licensimit për Tiranën dhe Durrësin në maj 2003.30 Në 17 qershor 
2006, KKRT vendosi të ngrinte procesin e licensimit në të gjithë vendin.31 Të dyja vendimet 
niseshin nga kaosi që kishte pushtuar spektrin e frekuencave, sidomos përreth kryeqytetit, 
si dhe nga mungesa e planit kombëtar të frekuencave.32 KKRT e tanishme tha se asnjë nga 
këto vendime nuk kishte bazë ligjore;33 e kundërta, ato ishin “absurde” dhe “diskriminuese,” 
pasi KKRT e mëparshme kishte dhënë licensa në zona ku vetë kishte ndaluar licensimin 
e stacioneve televizive.34 Kështu, KKRT i dha fund ngrirjes së licensave dhe hapi dritën e 
gjelbër për licensimin e 21 operatorëve të rinj, ndër të cilët shtatë stacione televizive lokale, 12 
televizione kabllorë dhe dy radio lokale në 2006 dhe në fi llim të 2007.35

Vendimi më i diskutueshëm lidhej me Ora TV, një kanal që transmeton vetëm lajme. Disa 
palë, përfshirë edhe stacione të tjerë televizivë, gazetarë dhe politikanë të opozitës thanë se Ora 
TV nuk duhej të kishte marrë licensë. Zëri më kritik ishte ai i News24 TV, stacion lajmesh 
nga më të ndjekurit, i cili pretendoi se KKRT kishte shkelur ligjin duke licensuar një kompani 
që nuk e kishte kapitalin e nevojshëm për të hapur një televizion. Kjo sepse Ora sh.p.k., 
kompania që zotëron Ora TV, pranoi se kishte një kapital prej ALL 100,000 (€8,160), ndërsa 
minimumi i kërkuar nga rregullatori ishte një garanci prej ALL 25 milion (€2,040,000).36

Për më tepër, News24 TV aludoi se Ora TV kishte konfl ikt interesi, pasi Ilda Prifti, pronarja 
e Ora sh.p.k.,37 ishte kushërira e Alba Ginës, e cila zotëron 40 përqind të kompanisë që 
zotëron TV Klan, televizion kombëtar, sipas artikujve në shtyp.38 Ligji ndalon pronarët e një 
transmetuesi kombëtar të zotërojnë aksione drejtpërdrejt ose tërthorazi në një transmetues 
tjetër.39 Në këtë rast nuk kishte shkelje të dukshme të ligjit, pasi pronarët ishin individë të 
ndryshëm. Megjithatë, kritikët theksuan faktin që Prifti, e cila ishte 18 vjeç kur Ora TV mori 
licensën, nuk i kishte përvojën profesionale dhe kapitalin për të krijuar një kanal televiziv dhe 

29 Njoftimet për shtyp të KKRT, tetor 2007, gjenden në 
http://www.kkrt.gov.al/content/archivecategory/2007/10/1/ (parë në 24 janar 2008).
30 Vendimi nr.143 i KKRT, cituar në Raportin Vjetor të KKRT 2006, f.6.
31 Vendimi nr. 501 i KKRT, cituar në Raportin Vjetor të KKRT 2006, f.6.
32 Intervistë me ish-kryetarin e KKRT, Sefedin Çela, “Të gjitha gabimet e Biankut dhe Dodës
për licensën e re”, Gazeta Shqiptare, 25 dhjetor 2006, f. 7.
33 Raporti Vjetor i KKRT 2006, f. 7.
34 Ibid., f.8.
35 Ibid., f.15.
36 Ibid.
37 Informacion i marrë nga autori prej KKRT, Departamenti Juridik dhe i Licensave, 13 korrik 2007.
38 Ibid.
39 OSI/Shqipëria, sektori mbi transmetuesit privatë, f. 226.

http://www.kkrt.gov.al/content/archivecategory/2007/10/1


M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

26

ishte thjesht një kukull që fshihte pronarët e vërtetë.40 Pas ankesave të bëra nga News24 TV, 
Prokuroria e Përgjithshme nisi një hetim për këtë çështje në dhjetor 2006. Duke këmbëngulur 
se vendimi i saj ishte në përputhje të plotë me ligjin, KKRT pretendoi se ajo ishte këshilluar 
edhe me Autoritetin për Konkurrencën dhe Zyrën e Regjistrit Tregtar.41

Sipas ligjit të transmetimeve, KKRT është përgjegjëse për dhënien e licensave për transmetimet 
numerike. Ligji bën dallimin midis tre lloj licensave: për siguruesit e shërbimit, për operatorët 
e rrjetit dhe për siguruesit e përmbajtjes.

Licensat për rrjetet numerike tokësore ndahen si më poshtë: 

kombëtare (e vlefshme për dhjetë vjet) kur mbulojnë jo më pak se 80 përqind të vendit,

rajonale (e vlefshme për tetë vjet) kur mbulojnë deri në katër njësi administrative në kufi  

gjeografi kë me njëra-tjetrën,  

lokale (e vlefshme për tetë vjet) kur mbulojnë vetëm një njësi administrative.42

KKRT duhet të japë licensat në përputhje të plotë me Planin e Frekuencave të miratuar 
nga RRC-06. Nëse një operator dixhital planifi kon të ndërtojë një rrjet duke përdorur një 
frekuencë që është e zënë nga një operator analog, atëherë KKRT duhet t’i japë një frekuencë 
tjetër operatorit analog dhe të mbulojë shpenzimet e transfertës. Nëse rregullatori nuk mund 
t’i mbulojë këto shpenzime, kostot duhen mbuluar edhe nga operatori dixhital.43

Ligji i detyron operatorët analogë të vazhdojnë të transmetojnë derisa përqindja e familjeve që 
ndjekin transmetimet analoge të bjerë poshtë 10 përqind të tërë zonës së transmetimit. Nga 
ana tjetër, RTSH  ka të drejtën të përdorë dy nga shtatë frekuencat kombëtare të caktuara nga 
RRC-06 për përdorim dixhital për Shqipërinë.

KKRT është gjithashtu përgjegjëse për licensimin e siguruesve të përmbajtjes.44 Licensat mund t’u jepen 
transmetuesve për të transmetuar ose një program televiziv apo radiofonik, ose një “buqetë” programesh. 
Çdo shërbim programi gjithashtu duhet të licensohet nga KKRT, e cila përcakton kriteret dhe kushtet për 
programet si dhe të drejtat dhe detyrimet e të licensuarit. Në këtë kuadër, transmetuesit ekzistues analogë 
mund të konsiderohen tashmë të licensuar si sigurues të përmbajtjes derisa sinjali analog të fi ket.

Ligji gjithashtu vendos disa detyrime për operatorët e rrjeteve numerike. Ato duhet të ofrojnë 
të paktën 50 përqind të shërbimeve të tyre falas, ndërsa transmetuesi i shërbimit publik nuk 
mund të kërkojë pagesë për ndonjë program të vetin.

40 Gazmend Janku, “Prokuroria nis hetimin për skandalin e licensës në KKRT,” Gazeta Shqiptare, 24 dhjetor 
2006, f. 10.
41 Raporti Vjetor i KKRT 2006, f. 18.
42 Ligji i Transmetimeve Numerike, neni 3.
43 Ibid., neni 3.
44 Ibid., neni 5.

•

•

•



S H Q I P Ë R I A

27

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

Edhe pse KKRT ende nuk ka nisur të japë licensa numerike, i ka vendosur tashmë kriteret për 
dhënien e licensave për operatorët e rrjetit.45 Këto kritere kërkojnë një kapital minimal prej 
ALL 1 bilion (Lek), ose €8.17 milionë, për licensë kombëtare, ose ALL 400 milionë (€3.27 
milionë) për një licensë rajonale, si dhe ALL 100 milionë (€817,000) për një licensë lokale. 
Përveç kësaj, transmetuesit numerikë duhet të përmbushin disa kërkesa të tjera, përfshirë këtu 
korrektësinë dhe pavarësinë editoriale në shërbimet e tyre të lajmeve dhe ato informative.

Në pamje të parë, kriteret e licensimit duken të drejta dhe në ndihmë të publikut, sidomos 
përsa i përket theksit për të zgjedhur standarde jo-ekskluzive, transparencës së kostove dhe 
zgjedhjes së larmishme të përmbajtjes. Rregullatori ka fuqinë të mbikqyrë kriteret e licensimit 
dhe të zgjedhë të licensuarit. Normalisht kjo kërkon një autoritet të pavarur, të fuqishëm 
dhe profesional. Fatkeqësisht, megjithë progresin e bërë, KKRT ende duhet të provojë që i 
meriton plotësisht këto epitete.

Edhe pse procesi i licensimit dixhital ende duhet të fi llojë, televizioni dixhital ka mbërritur në 
Shqipëri kur DigitAlb nisi transmetimet në 15 korrik 2004, megjithë kundërshtimin e fortë si 
nga autoriteti rregullator, ashtu edhe nga stacionet e tjera televizive. DigitAlb është në transmetim 
për gati katër vjet tashmë, duke pasur një numër gjithnjë në rritje abonentësh: 120,000 në 
fi llim të 2006, sipas shifrave më të fundit që disponohen.46 Kompania ka deklaruar që numri 
i abonentëve është rritur që atëherë. Deri në 2006 DigitAlb mbulonte me sinjal Shqipërinë 
Perëndimore, nga Shkodra në veri deri në Vlorë në jug.47 Për momentin, kompania pretendon 
se mbulon të gjithë vendin.48 Megjithatë, sipas ligjit për transmetimet numerike, veprimtaria 
e saj mund të bëhej problematike pasi mbulimi me sinjal nga kompania do të kërkonte katër 
licensa kombëtare, ndërkohë që ligji thotë se asnjë operator nuk mund të marrë më shumë 
se një licensë kombëtare. DigitAlb ofron një buqetë tokësore me 38 kanale tematike dhe të 
përgjithshme, si dhe me dy stacione radiofonike. Për të qenë në rregull me ligjin, stacioni do 
të duhej të shkurtonte në mënyrë drastike numrin e kanaleve të ofruara. Kjo do të jetë akoma 
më e ndërlikuar pasi tashmë DigitAlb ka një numër të rëndësishëm klientësh dhe shumë pak 
kompani duket se kanë interes për të hyrë në këtë sektor të ri dhe mjaft të kushtueshëm.

Në fakt, debatet që paraprinë miratimin e ligjit u përqendruan në pasojat që ai do të kishte 
në tregun ekzistues, ku DigitAlb është kthyer në një lojtar të suksesshëm. Përfaqësuesit e 
DigitAlb këmbëngulën që ata nuk kërkonin gjë tjetër veçse legalizimin e veprimtarisë së tyre, 
pa u dashur t’ia nisnin nga zeroja.49 Qeveria e paraqiti ligjin në parlament në shkurt 2007, në 
një kohë kur parlamenti kishte miratuar – në bashkëpunim me Këshillin e Europës – një plan 
veprimi për të rishikuar legjislacionin e medias dhe për të hartuar një ligj për transmetimet 
numerike deri në fund të vitit. Pronarët dhe drejtorët e medias protestuan faktin që nuk ishin 
këshilluar për një ligj kaq të rëndësishëm. Për më tepër, pas disa seancave dëgjimore me palët 

45 Kriteret e KKRT për licensimin numerik.
46 Faqja e DigitAlb në Internet, gjendet në http://www.digitalb.tv/kompania/ (parë në 12 mars 2008).
47 Intervistë me Altin Petre, Menaxher IT i DigitAlb, Tiranë, 16 maj 2006.
48 Faqja në Internet e DigitAlb, http://www.digitalb.al/kompania.php (parë në 17 mars 2008).
49 Minutat e Mbledhjes së Komisionit Parlamentar të Medias, 20 prill 2007, gjendet në
http://www.parlament.al/dokumenti.asp?id=2351&kujam=Komisioni (parë në 18 tetor 2007).

http://www.digitalb.tv/kompania
http://www.digitalb.al/kompania.php
http://www.parlament.al/dokumenti.asp?id=2351&kujam=Komisioni


M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

28

e interesuara dhe pas marrjes së komenteve dhe sugjerimeve nga Organizata për Sigurim 
dhe Bashkëpunim në Europë (OSBE), Këshilli i Europës dhe Komisioni Europian, shumica 
qeverisëse e miratoi ligjin pa miratimin e pakicës, e cila nuk pranoi të votonte. Debati për 
amendamentet e ligjit nuk u përqendrua shumë në qëllimin dhe pasojat e tyre, gjë që ngre 
pikëpyetje se me sa efi kasitet do të zbatohet ky ligj.

Ligji nuk specifi kon një datë për fi kjen e sinjalit analog, edhe pse i detyron transmetuesit që 
programet e tyre të gjenden si në sinjalin analog, ashtu edhe në atë numerik, derisa sinjali 
numerik të arrijë në më shumë se 90 përqind të zonës së licensuar. Kjo masë mund të nxisë 
siguruesit e shërbimit dhe operatorët e rrjetit të përshpejtojnë procesin e dixhitalizimit, por 
nga ana tjetër, transmetuesit do të kenë kosto më të larta gjatë periudhës së transmetimit 
simultan. Për më tepër, do të jetë e vështirë të përshpejtohet procesi i dixhitalizimit pa ndihma 
nga shteti për dekoderat.

Që nga miratimi i ligjit, KKRT është këshilluar me DigitAlb për kriteret e licensimit. KKRT 
është ndihmuar nga OSBE për të hartuar Strategjinë për Kalimin në Transmetime Numerike. 
Procesi i licensimit dixhital mbetet i ngrirë derisa të miratohet Strategjia, e cila duhet ende të 
përfundohet dhe të botohet. Ajo duhet të marrë parasysh edhe rolin e DigitAlb.

3. RREGULLIMI DHE MENAXHIMI I TRANSMETUESIT TELEVIZIV TË 
SHËRBIMIT PUBLIK 

3.1 Legjislacioni dhe politikat për transmetuesin publik

Amendamentet e 2006 për Ligjin e Radios dhe Televizionit, i cili rregullon RTSH, patën 
pasoja në rregullimin e transmetuesit të shërbimit publik. Megjithatë, masat kryesore për 
misionin publik të stacionit dhe për përmbajtjen janë të njëjtat. 

Legjislacioni i ri për transmetimin dixhital i jep një rol të veçantë RTSH. Dy nga shtatë freku-
encat kombëtare që i janë caktuar Shqipërisë deri në 2015 i rezervohen RTSH. KKRT i ka 
rekomanduar RTSH që kanalin e dytë ta transmetojë drejtpërdrejt në mënyrë dixhitale.50 Në 
fakt, në korrik 2007, TVSH përgatiti një plan reforme në bashkëpunim me Unionin Europian të 
Transferimit (EBU), i cili përqendrohet në kalimin në dixhitalizim. Është ende herët për të para-
shikuar nëse kjo strategji do të jetë e mundur dhe e suksesshme. Është e sigurt që do të nevojitet 
mbështetje të bollshme fi nanciare, si dhe një zbatim i rreptë dhe energjik nga TVSH.

3.2 Struktura qeverisëse e transmetuesit publik

Këshilli Drejtues mbetet organi më i lartë i RTSH. Deri në korrik 2006, ai përbëhej nga 15 
anëtarë, të caktuar nga parlamenti për një periudhë pesë-vjeçare, me mundësinë për t’u 

50 Raporti Vjetor i KKRT 2006, f. 21.



S H Q I P Ë R I A

29

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

rizgjedhur pas një periudhe pushimi tre-vjeçar. Anëtarët duhej të zgjidheshin ndër personalitete të 
njohura nga fushat e kulturës, artit, kinemasë, gazetarisë, ligjit, ekonomisë, medias, marrëdhënieve 
publike, marrëdhënieve ndërkombëtare, universiteteve dhe Akademisë së Shkencave. Me këtë 
formulë, anëtarët propozoheshin në numër të barabartë nga shumica qeverisëse, opozita dhe 
shoqëria civile. Opozita e atëhershme mendonte se kjo formulë cënonte pavarësinë e institucionit, 
duke argumentuar se në fakt përfaqësuesit e shoqërisë civile mbështesnin shumicën parlamentare. 
Është e vështirë të vlerësohet nëse kjo ishte e vërtetë. Mbështetësit e kësaj formule paraqitën 
argumentin se e kundërta ishte e vërtetë: kjo ishte e vetmja mënyrë për të garantuar elementin e 
domosdoshëm të shoqërisë civile në anëtarësinë e institucionit publik. 

Shumica e tanishme qeverisëse paraqiti një ndryshim të ligjit në shkurt 2006 që kishte për 
qëllim të ndryshonte formulën dhe përbërjen si të KKRT, ashtu edhe të Këshillit Drejtues 
të RTSH, në mënyrë që organet qeverisëse të RTSH t’i bënin ballë politizimit. Ish-Kryetari 
i Këshillit Drejtues, Kiço Blushi, shpjegoi: “Nuk jemi ne ata që vendosin, por ata, kryetarët 
e partive, që duan që drejtorët dhe anëtarët e këshillit të sillen si kukulla pa dinjitet, të cilët 
kontrollohen me lehtësi nëpërmjet celularëve.”51 Pas një debati të zgjatur dhe të nxehtë, 
amendamentet u miratuan në korrik 2006, megjithë protestat e opozitës.

Sipas ligjit të ndryshuar, anëtarët e Këshillit Drejtues u reduktuan nga 15 në shtatë.
Logjika dhe procedura e emërimit janë të ngjashme me ato për KKRT. Shoqatat dhe grupet e 
mëposhtme mund të propozojnë të paktën katër kandidatë për secilin anëtar të Këshillit Drejtues:52

Shoqatat e medias elektronike dhe të shkruar,

Universiteti i Tiranës,

Shoqatat e inxhinierisë elektrike dhe elektronike,

Shoqatat e juristëve, akademikëve të ligjit, si dhe Dhoma Kombëtare e Avokatëve,

Grupet parlamentare,

OJQ që merren me të drejtat e njeriut dhe të të miturve,

borde këshillimi të Qendrës Kombëtare të Kinematografi së dhe Lidhjes së 

Shkrimtarëve.

Komisioni Parlamentar i Medias ka detyrën e përzgjedhjes deri në dy kandidatë për secilin 
post.53 Preferohen kandidatët me grada shkencore. Grada të tilla janë të detyruara për 
kandidatët e propozuar nga universiteti dhe shoqatat e inxhinierisë elektrike dhe elektronike.54 

Në mënyrë që të garantohet vazhdimësia, kryetari dhe tre anëtarë zgjidhen për një mandat 
pesë-vjeçar, ndërsa tre të tjerët zgjidhen për një mandat tre vjet e gjysmë.55

51 Kiço Blushi, “Televizioni që ka mbetur peng i partive”, Standard, 17 mars 2006, f. 23.
52 Ligji nr. 9531, 11 maj 2006, Fletorja Zyrtare, 65, 2006, Art. 2, paragraf 1.
53 Ibid., paragraf 2.
54 Ibid., paragrafët 3 & 4.
55 Ibid., neni 9.

•

•

•

•

•

•

•



M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

30

Sipas ligjit të vjetër, deputetët, ministrat, zyrtarët e lartë të qeverisë, anëtarët e kryesive të partive 
politike, punonjës të RTSH ose punonjës dhe pronarë të mediave private nuk lejoheshin të 
bëheshin anëtarë të Këshillit Drejtues. Sipas ligjit të ri, u shtuan edhe kufi zime të tjera. Tashmë 
nuk lejohen të jenë anëtarë edhe njerëz që zotërojnë aksione ose kanë lidhje me pronarë 
aksionesh në kompani që operojnë në transmetimet audiovizuale, reklamë, produksion, 
shtyp, telekomunikacione, si dhe anëtarë dhe/ose punonjës të strukturave qeverisëse të këtyre 
strukturave. Persona që janë larguar nga shërbimi civil për arsye disiplinore dhe punonjës 
aktualë apo që kanë punuar në RTSH gjatë tre vjetëve të fundit nuk mund të zgjidhen.

Opozita dhe disa vëzhgues të tjerë paraqitën argumentimin se përbërja e re e Këshillit Drejtues të 
RTSH nuk ofronte garanci për pavarësinë editoriale: “Të ashtuquajturit përfaqësues të pavarur 
deri më sot kanë qenë ‘kali i Trojës’ së politikës në këto institucione. Me qëllim që të shmangim 
rrezikun që ‘të pavarurit’ t’i shërbejnë pushtetit ose partive politike në vend të publikut, nevojitet 
që edhe [përfaqësimi i ] të pavarurve të jetë gjithashtu [politikisht] i balancuar.”56

Këshilli Drejtues u zgjodh nga shumica qeverisëse në korrik 2006 me formulën e re. Me-
gjithatë, pasi opozita nuk pranoi të bashkëpunonte në reformën e procedurës elektorale para 
zgjedhjeve lokale të 2007 dhe atyre presidenciale, koalicioni qeverisës ra dakord të ndryshonte 
sërish përbërjen e Këshillit. Sipas marrëveshjes së gushtit 2006 midis deputetëve të shumicës 
dhe të opozitës, përbërja e Këshillit Drejtues do të rritej nga shtatë në 11 anëtarë dhe katër 
anëtarët e tjerë do të emëroheshin nga anëtarët e opozitës në Komisionin Parlamentar të 
Medias nga radhët e shoqërisë civile.57 Megjithatë, Këshilli funksionoi vetëm me shtatë anëtarë 
deri në shtator 2007, pasi Parlamenti nuk arriti të zgjidhte anëtarët e tjerë si në KKRT, ashtu 
edhe në Këshillin Drejtues, për shkak të krizës së vazhdueshme presidenciale dhe vazhdimit të 
punës për Ligjin për Transmetimet Numerike. Sërish, mosmarrëveshjet politike dhe prirja për 
t’u pozicionuar dhe jo për t’u bashkuar për të mirën e përbashkët kanë penguar funksionimin 
normal dhe të pavarur të organit rregullator të stacionit.

Në Raportin Vjetor të 2006, Këshilli Drejtues theksoi vështirësitë me të cilat përballej dhe 
lavdëroi përparimin e transmetuesit publik në aspektin e pavarësisë editoriale dhe strukturës 
programore. Përveç kësaj, ndërsa bënte thirrje për asistencë më të madhe të qeverisë ndaj 
RTSH, Parlamenti angazhohej të hartonte dhe miratonte planin e plotë për reformë të RTSH 
deri në fund të 2007. Në gusht 2007 RTSH hartoi një strategji zhvillimi për periudhën 2008-
2010, të cilën ia paraqiti qeverisë. Duke qenë i zënë me ligje të tjera, Parlamenti deri tani nuk 
ka arritur ta diskutojë këtë strategji.

Drejtori i Përgjithshëm vazhdon të gëzojë autoritet të konsiderueshëm, duke i raportuar 
Këshillit Drejtues por pa qenë i detyruar të zbatojë urdhrat e tij.58 Këshilli Drejtues ka për 
detyrë të emërojë dhe ka të drejtën të shkarkojë Drejtorin e Përgjithshëm. Këshilli që u 
emërua në 2006 pushoi Drejtorin e Përgjithshëm të atëhershëm, Artur Zhejin, mbi baza 

56 A. Stefani, “’Të pavarurit’, kali i Trojës në media,” Panorama, 16 shkurt 2006, f. 17.
57 Marrëveshja e 30 korrikut 2006 e cituar në Denion Ndrenika, “Arrihet marrëveshja PD–PS; plotësohen 
kërkesat e opozitës”, Shekulli, 31 gusht 2006, f. 3.
58 OSI/Shqipëria, f. 214–216.



S H Q I P Ë R I A

31

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

keqadministrimi dhe mungesë reforme, duke pretenduar se varësia politike ishte ende e 
ndjeshme. Në një letër publike, Mero Baze, anëtar i Këshillit Drejtues, shkruante se “me 
vetëdijen e plotë të drejtorëve të saj, RTSH e ka shmangur debatin publik për vite dhe 
është kthyer në një stacion thuajse banal, i cili i ka shërbyer vetëm interesave të ngushta të 
drejtorëve të vet dhe të lidhjeve të tyre politike.”59

Zheji e kundërshtoi kritikën dhe tha se shkarkimi i tij ishte kundër parimeve demokratike. “Është 
e pamundur të nisësh reformën e RTSH duke shkelur një nga parimet e demokracisë së medias, 
siç është mandati i Drejtorit të Përgjithshëm.” Ai shtoi se shkarkimi i tij ishte një vendim i nxituar, 
i bazuar më tepër në lidhjet politike sesa në arsye pragmatike.60 Drejtori i Përgjithshëm i tanishëm, 
Petrit Beci, u zgjodh në 10 nëntor 2006. Beci më parë ka qenë Zëvendës Drejtor i transmetuesit 
publik dhe ka një përvojë të gjerë si menaxher i njërit prej televizioneve private kombëtare.

Shtresa e tretë e pushtetit në transmetuesin publik është Këshilli i Menaxhimit, i cili shërben si 
organ këshillimor për Drejtorin e Përgjithshëm, duke këshilluar Drejtorin për një sërë çështjesh 
të rëndësishme fi nanciare apo në lidhje me pronat. Pa pasur asnjë rol në programacion, dhënia 
e pëlqimit të Këshillit të Menaxhimit është i detyrueshëm në disa vendime, si transaksionet e 
pronave, kontratat e punësimit dhe bisedime dhe marrëveshje të tjera me stafi n dhe sindikatat.

Struktura qeverisëse ka për qëllim të garantojë punën e balancuar dhe të paanshme të RTSH, si 
dhe legjitimitetin e tij si institucion publik. Fatkeqësisht, kjo nuk është arritur. Në fakt, shumë 
vëzhgues, përfshirë anëtarë të strukturave qeverisëse të RTSH, ankohen që mënyra se si është 
ndërtuar sistemi është burimi kryesor i problemit. Anëtarët e Këshillit Drejtues thonë se fuqitë e tyre 
përballë Drejtorit të Përgjithshëm janë mjaft të kufi zuara. Disa anëtarë thonë se vendimet kryesore 
merren nga Drejtori i Përgjithshëm, ndërsa roli i tyre në vendimmarrje është i parëndësishëm. 
Për shembull, ish-kryetari i Këshillit Drejtues, Kiço Blushi, pretendonte se  “për dy vjet Këshilli 
[Drejtues] nuk kishte miratuar struktura programore të përshtatshme për shkak të nënshtrimit 
politik të Drejtorit të Përgjithshëm, i cili emërohet nga ne, por nuk zgjidhet nga ne”.61

3.3 Financimi i transmetuesit publik

Pagesa e taksës vjetore për RTSH është ALL 500 (€4.1) për familje. Kjo taksë mendohet të 
përbëjë një nga burimet kryesore të të ardhurave për transmetuesin e shërbimit publik. Deri 
në 2006, buxheti i RTSH nuk e detajonte shumën totale të mbledhur  nga taksa e aparatit.

Raporti i stacionit për 2006 tregonte një rritje prej 362 përqind në të ardhurat e taksës nga 
aparati, nga ALL 19 milion (€155,000) të planifi kuara në ALL 68.7 milion (€563,000) të 
realizuara.62 Megjithë këtë rritje spektakolare, llogaritjet dëshmojnë se të ardhurat përfaqësojnë 
taksën e aparatit të paguar nga afërsisht 8,600 familje, shifër mjaft e ulët në një vend me 

59 Mero Baze, “Përse ndryshimi në RTSH duhet të nisë nga Drejtori i Përgjithshëm?”, Shqip, 26 tetor 2006, 
f. 11.
60 Artur Zheji, “Stili vrastar i një shkarkimi”, Shqip, 28 tetor 2006, f. 7.
61 Kiço Blushi, “Televizioni që ka mbetur peng i partive”, Standard, 17 mars 2006, f. 23.
62 RTSH, Raporti Vjetor për Veprimtarinë e RTSH 2006, Këshilli Drejtues i RTSH, 2007, f. 15. (më tej 
Raporti Vjetor i RTSH 2006).



M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

32

tre milion banorë dhe me më shumë se 500,000 shtëpi me televizor.63 Në këtë mënyrë, 
një mbledhje më efi kase e taksës së aparatit është mjaft e nevojshme, pasi kjo mund të jetë 
thelbësore në arritjen e pavarësisë së TVSH nga buxheti i shtetit.

Taksa për aparatin mblidhet në janar, së bashku me faturën e energjisë elektrike. Deri në 
2006, Korporata Elektro-energjitike Shqiptare (KESH) ia kalonte paratë e mbledhura nga 
taksa e aparatit buxhetit të shtetit dhe atëherë Ministria e Financës i kalonte fondet në RTSH, 
pa bërë të ditur sa ishte mbledhur nga KESH. Në 2006, RTSH fi rmosi një marrëveshje me 
KESH dhe Drejtorinë e Taksave, e cila siguronte pagesën e drejtpërdrejtë të taksës së aparatit 
te RTSH. Megjithatë, për shkak të vështirësive të fundit ekonomike, nuk pritet që KESH ta 
përmirësojë vjeljen e taksës së aparatit në të ardhmen e afërt.64

Të ardhurat e fi tuara nga vetë stacioni janë rritur në vitet e fundit, duke arritur deri në 65 përqind 
të buxhetit total të RTSH në 2006.65 Megjithatë, RTSH është ende e ngadaltë në tërheqjen e 
të ardhurave të rëndësishme nga reklama. Stacioni arriti të vilte vetëm 44 përqind të të ar-
dhurave të planifi kuara nga reklama në 2006. Ndoshta kjo kishe të bënte edhe me konkurrencën 
nga stacione private më të fuqishme. Përveç kësaj, edhe fi nancimi nga buxheti i shtetit u ul. Në 
2006, TVSH mori ALL 300 milion (€2.46 milion) nga buxheti i shtetit, që përbën pothuajse 
gjysmën e shumave të marra në vitet e kaluara.66 Financimi nga buxheti i shtetit u rrit në mënyrë 
modeste sërish. Në 2007, ndihma e buxhetit të shtetit për RTSH ishte ALL 312 milion (€2.52 
milion).67 Në 2008, shteti i dha ALL 438 milionë (€3.65 milion) RTSH-së.68

Një burim i rëndësishëm të ardhurash është dhënia me qera e antenave të transmetimit, të 
cilat janë monopol ligjor i stacionit. Megjithatë, në të kaluarën vjelja e këtyre pagesave ka qenë 
problematike. Borxhi i grumbulluar nga ata që përdorin antenat arriti ALL 194.1 milion (€1.59 
milion) në fund të 2006.69 Edhe pse ligji e lejon RTSH të presë sinjalin e antenave për ato 
kompani që nuk kanë bërë pagesat pas paralajmërimeve, transmetuesi publik nuk e ka ndjekur 
kurrë këtë praktikë, pasi kjo do të niste një sërë veprimesh të zgjatura ligjore.70 Në këtë mënyrë, 
borxhet janë grumbulluar, duke krijuar një sërë precedentësh ku operatorët përdorin shërbimet 
e RTSH falas. RTSH tashmë ka ndërmarrë nisma ligjore kundër debitorëve kryesorë.71

63 Burimi: INSTAT dhe EBU, të cituara në OSI/Shqipëria, f. 134.
64 Intervistë me Diana Kalaja, Zëvendës Drejtore e Përgjithshme e RTSH, Tiranë, 21 janar 2008.
65 Raporti Vjetor i RTSH 2006, f. 15.
66 OSI/ Shqipëria, f. 208–212.
67 Ligji nr. 9645, “Për Buxhetin e Shtetit 2007,” i 27 nëntor, 2006, gjendet në http://www.qpz.gov.al/botime/
fl etore_zyrtare/2006/PDF-2006/135-2006.pdf (parë në 15 korrik 2007).
68 Ligji nr. 9836, “Për Buxhetin e Shtetit 2008,” i 26 nëntor, 2007, gjendet në http://www.minfi n.gov.al/
downloads/l-9836.doc (parë në 25 janar 2008).
69 Raporti Vjetor i RTSH 2006, f.16.
70 Buletini i Kontrollit të Lartë të Shtetit, Tremujori i Parë 2007, gjendet në http://www.klsh.org.al/
doc/20070507132319_v._departamenti_i_kontrollit_te_institucioneve_fi nanciare,_ndërmarrjeve_dhe_
shoqërive_publike_nr.1-2007.pdf (parë në 10 korrik 2007).
71 Raporti Vjetor i RTSH 2006, f. 16.

http://www.qpz.gov.al/botime
http://www.minfi
http://www.klsh.org.al


S H Q I P Ë R I A

33

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

3.4 Standartet editoriale

Ashtu si mediat e tjera, RTSH nuk ka një kod të brendshëm etike dhe as ndonjë organ që të 
mbikqyrë sjelljen sipas standarteve. Në shtator 2006, shoqatat e gazetarëve miratuan një kod 
etike për të gjitha mediat në Shqipëri. Procesi u lançua nga një OJQ për mediat e bazuar në 
Tiranë, Instituti Shqiptar i Medias, dhe përfshiu debate me gazetarë, redaktorë, pronarë të 
medias, menaxherë dhe të tjerë.72 Megjithatë, kodi nuk është miratuar “zyrtarisht” nga ndonjë 
media dhe nuk ka mekanizëm për zbatimin e tij. Në këtë mënyrë, respektimi i tij mbetet në 
dëshirën e gazetarëve. (Shih gjithashtu seksionin 4.4)

Gazetarët e TVSH nuk gëzojnë ndonjë mbrojtje më të madhe në punën e tyre sesa kolegët e 
tyre në televizione private. Mungesa e kontratave të punës, së bashku me rrogat relativisht të 
ulëta, nuk përbëjnë nxitje që ata të zhvillojnë pavarësinë editoriale apo të prodhojnë programe 
cilësore. Stacioni ka përdorur kontrata të posaçme pune dhe metoda pagese arbitrare. Ish-
Drejtori i Përgjithshëm Artur Zheji pretendoi se këto kontrata ishin përdorur për të motivuar 
gazetarët dhe për të përmirësuar profesionalizmin, pasi stacioni po i paguante gazetarët sipas 
sasisë dhe cilësisë së punës. Por Kontrolli i Lartë i Shtetit (KLSH) arriti në përfundimin se 
këto kontrata nuk ishin të ligjshme dhe i kërkoi RTSH të ndreqte gjendjen deri në kontrollin 
e ardhshëm.73 Sindikatat e RTSH vazhdimisht kanë aluduar se këto kontrata refl ektonin 
preferencat personale të Drejtorit të Përgjithshëm dhe jo motivim profesional.74

Ndryshe nga disa stacione televizive private që duket se kanë arritur një shkallë më të lartë 
pavarësie politike, TVSH ende përballet me ndërhyrje politike. Ashtu siç e thotë ish-kryetari 
i Këshillit Drejtues, Kiço Blushi:

Në vend që t’i hiqnin duart nga ky institucion dhe ta ndihmonin pavarësinë që i garanton ligji, nëpërmjet 
deklaratave të tyre, etiketimit, presionit dhe urdhrave që vijnë nga celularët, të dyja partitë politike dhe liderët e tyre 
e kanë detyruar ekranin publik të kthehet nga blu në rozë dhe e anasjellta, sipas shijeve të kryetarëve të dy partive 
kryesore, të cilët e masin ‘cilësinë’ dhe pavarësinë e RTSH nga kohëzgjatja e shfaqjeve të tyre në stacion.75

Ndërhyrja politike është veçanërisht e dukshme pas ndërrimeve të qeverisë. Pas zgjedhjeve të 2005, koalicioni i 
partive të djathta, i udhëhequr nga Partia Demokratike që mori pushtetin pas tetë vitesh në opozitë, e ndërroi 
Këshillin Drejtues, drejtimin dhe një pjesë të stafit të TVSH. Më shumë se 80 punonjës të TVSH u pushuan nga 
puna, përfshirë këtu 10 gazetarë që njiheshin si me prirje të majta. Stacioni mori në punë njerëz të njohur jo aq për 
standartet e tyre profesionale sesa për afërsinë me partinë në pushtet dhe qeverinë.76

72 Autorja e këtij raporti punon në Institutin Shqiptar të Medias.
73 Buletini i Kontrollit të Lartë të Shtetit, Tremujori i Parë 2007, gjendet në
http://www.klsh.org.al/doc/20070507132319_v._departamenti_i_kontrollit_te_institucioneve_fi nanciare,_
ndërmarrjeve_dhe_shoqërive_publike_nr.1-2007.pdf (parë në 10 korrik 2007).
74 Letër e punonjësve të RTSH, “RTSH ka nevojë për ndryshime urgjente”, Tema, 17 shkurt 2006, f. 11.
75 Kico Blushi, “Televizioni që ka mbetur peng i partive”, Standard, 17 mars 2006, f. 23. 
76 IREX, “Shqipëria” në Media Sustainability Index 2006, f. 5, gjendet në
http://www.irex.org/programs/MSI_EUR/2005/MSI05-Albania.pdf (parë në 20 qershor 2007).

http://www.klsh.org.al/doc/20070507132319_v._departamenti_i_kontrollit_te_institucioneve_fi
http://www.irex.org/programs/MSI_EUR/2005/MSI05-Albania.pdf


M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

34

4. TRANSMETUESIT PRIVATË

4.1 Rregullimi dhe menaxhimi

Sektori privat i transmetimit në Shqipëri është i gjerë dhe përfshin tre stacione kombëtare 
televizive, 68 stacione televizive lokale, dy satelitore dhe 44 operatorë televizivë kabllorë.

Megjithatë, mungesa e studimeve profesionale dhe informacionit nga vetë transmetuesit e 
vështirëson krijimin e një pamjeje të detajuar për sektorin. Burimet e fi nancimit të një tregu 
kaq të vogël, por të mbipopulluar, mbeten një mister  dhe çojnë në pyetje serioze për lidhjen 
midis burimeve të kapitalit të stacionit nga njëra anë dhe nëpërmjet përmbajtjes dhe pavarësisë 
editoriale nga ana tjetër.

4.2 Pronësia e televizioneve dhe pronësia e ndërthurur

Edhe pse pronësia e huaj nuk është e kufi zuar, prania e investuesve të huaj ka ardhur në ulje. 
Tregu i medias vazhdon të mbetet jotërheqës për investuesit e huaj, pasi operon në një ekonomi 
të vogël, me infrastrukturë të varfër apo që mungon krejt, si dhe lë vend për konkurrencë të 
pandershme. Julien Roche, një biznesmen francez që jeton në Shqipëri, shiti 33përqind të 
aksioneve të tij në stacionin televiziv kombëtar TV Klan ortakëve të tij shqiptarë në 2005.77 Në 
janar 2008, grupi gjerman mediatik Westdeutsche Allgemeine Zeitung (WAZ) shprehu interesin 
për të investuar në median shqiptare, por për momentin ata po studiojnë ende tregun.78

Vetëm Ligji për Transmetimet Numerike përmban masa për të kufi zimin e përqendrimit të 
pronësisë me qëllim që të arrihet pluralizmi i medias.79 Një njësi nuk mund të zotërojë më 
shumë se një licensë për një rrjet tokësor dixhital. Gjithashtu ligji ndalon njësitë me interesa 
ekonomike apo pozicion në vendimmarrje në një kompani që ka licensë për transmetim 
dixhital tokësor të kenë interesa ekonomike apo pozita vendimmarrje në një zotërues tjetër 
license transmetimi dixhitale tokësore.

Megjithatë, një operator rrjeti mund të përfi tojë licensë transmetimi për një program televiziv 
dhe e kundërta. Asnjë operator nuk mund të përfi tojë më shumë se 30 përqind të të ardhurave 
kombëtare nga reklamat televizive. Në përgjithësi, masat ligjore për pronësinë nga ligji i 
transmetimeve janë të vlefshme edhe për transmetuesit dixhitalë.

4.3 Tregu i reklamave

Mungesa e transparencës së pronësisë së medias dhe të fi nancimit të saj mbeten ende probleme 
të pazgjidhura dhe polemizuese. Burimet e fi nancimit të medias mbeten të panjohura për shkak 
të mungesës së studimeve në këtë fushë dhe për shkak të refuzimit të transmetuesve për të 

77 KKRT, Departamenti Juridik dhe i Licensave, 13 korrik 2007.
78 Aida Cama, “Koncerni gjerman i mediave, WAZ, do të hyjë në tregun shqiptar,”, në Tema, 16 janar 2008, f. 2.
79 Ibid., Art. 13.



S H Q I P Ë R I A

35

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

dhënë këtë informacion. Burimi i vetëm zyrtar për këtë treg vazhdon të jetë deklarimi i bilancit 
vjetor që operatorët dorëzojnë te KKRT. Megjithatë, vetëm një numër i vogël transmetuesish e 
bëjnë këtë. Në 2006, vetëm 39 transmetues nga më shumë se 100, e dorëzuan bilancin vjetor. 
Jashtë Tiranës, vetëm 30 përqind të operatorëve i dorëzuan bilancet vjetore. Edhe dy stacionet 
televizive private kombëtare, TV Klan dhe TV Arbëria, nuk i dorëzuan ato.80

Në përgjithësi, operatorët televizivë vazhdojnë të pësojnë humbje. Vetëm pak prej tyre raportojnë 
fi tim. Për shembull, pas një humbjeje prej ALL 33 milionësh (€270,000) në 2003, Top Channel 
TV pati një fi tim prej ALL 4.5 milionësh (€37,000) dhe ALL 28 milionësh (€230,000) në 2004 
dhe 2005, respektivisht.81 Po kështu, pas dy vitesh humbjeje, TV Vizion+ pati një fi tim prej 
ALL 7 milionësh (€57,000) në 2005.82 Megjithatë, KKRT deklaroi se analiza e deklarimeve 
fi nanciare gjatë tre viteve të fundit dëshmonte për mospërputhje të rëndësishme, gjë që e bënte 
rregullatorin të dyshonte se disa stacione i falsifi konin shifrat dhe raportet e tyre.83

Çështja e transparencës së kapitalit në media u bë akoma më e diskutueshme kur Kryeministri 
Sali Berisha deklaroi në 28 mars 2007 që media në Shqipëri është e lidhur me grupe mafi oze, 
të cilat e përdorin median si një vegël për të demonizuar pjesëtarët dhe veprimet e qeverisë, 
sidomos në betejën e saj kundër korrupsionit.84 Pas kësaj deklarate, pronarët dhe drejtuesit e 
medias kërkuan fakte dhe emra specifi kë nga Berisha dhe i kërkuan të dorëzonte në autoritetet 
e prokurorisë të gjithë informacionin e nevojshëm për të ngritur padi.

Qeveria reagoi duke i përjashtuar pronarët e medias nga pjesëmarrja në tenderët publikë. KKRT 
ka dhënë të kuptojë vitet e fundit që gjysma e të ardhurave të fi tuara nga operatorët mediatikë 
vijnë nga “burime të tjera,” duke iu referuar bizneseve të tjera që drejtohen nga shumica e 
pronarëve të medias, përfshirë këtu ndërtimin, i cili është biznesi më fi timprurës në Shqipëri për 
momentin, ose import-eksportin, reklamën apo shërbimet e Internetit.85 Qeveria e tanishme më 
tej propozoi që personave apo kompanive që kishin aksione si në kompani mediatike ashtu dhe 
në një kompani tjetër t’u ndalohej pjesëmarrja në tendera publikë. Sipas ligjit në fuqi, aksionerët 
në një stacion radiofonik apo televizivë nuk mund të marrin pjesë në mënyrë të drejtpërdrejtë 
apo të tërthortë në tendera publikë apo në privatizimin e pronës shtetërore.86

Gjithashtu, në 2006 qeveria vendosi të mos jepte më reklama shtetërore dhe njoftime 
shtetërore për median dhe t’i botonte këto në Buletinin e Njoftimeve Zyrtare.87 Shpërndarja 
e reklamës shtetërore nuk ka qenë kurrë transparente. Përkundrazi, pa masa ligjore të 

80 Raporti Vjetor i KKRT 2006, f. 62.
81 Ibid., f. 63.
82 Ibid.
83 Ibid.
84 Newsletter e Institutit Shqiptar të Medias, gjendet në http://www.institutemedia.org/pages/news-2007.
html#57 (parë në 17 qershor 2007).
85 OSI/Albania, pp. 225–228.
86 Ligji i Radios dhe Televizionit, paragrafi  7.
87 Vendimi për Botimin e Njoftimeve Zyrtare, 29 mars 2006, gjendet në http://www.keshilliministrave.
al/shqip/qeveria/vendimet/buletini%20i%20njoftimeve.asp (parë në 29 korrik 2007) (më tej Vendimi i 
Këshillit të Ministrave për Buletinin.)

http://www.institutemedia.org/pages/news-2007
http://www.keshilliministrave


M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

36

detajuara për shpërndarjen e reklamës shtetërore, qeveria shkëmbente reklamën me pasqyrim 
të favorshëm.88 Nuk ka të dhëna të sakta për shpenzimet e përgjithshme të kompanive apo 
organeve shtetërore për reklamën. Burimi i vetëm publik për një informacion të tillë ishte 
një studim eksperimental i kryer nga rregullatori. Studimi  tregoi se kompania shtetërore 
e energjisë KESH kishte shpenzuar  US$560,000 për reklamën në 2004, e cila ishte një 
shumë tre herë më e madhe se ajo e shpenzuar para tre vjetësh. I njëjti studim tregoi se 
Albtelekom, kompania shtetërore e telefonisë fi kse, kishte shpenzuar €320,000 për reklamën 
në 2004.89 Këto ishin të vetmet kompani të mëdha që bëjnë reklamë që dhanë informacion 
për shpenzimet e tyre.

Vendimi i qeverisë për të kaluar reklamën shtetërore në buletinin zyrtar ishte një hap i 
rëndësishëm për të zvogëluar varësinë e medias nga shteti. “Ky është një akt i rëndësishëm dhe 
pozitiv, qoftë edhe në aspektin moral, edhe pse ekzistojnë kontradikta dhe akti nuk zgjidh 
përfundimisht problemin e tjetërsimit të medias sonë [nga publiku].”90 Dallimi, për shembull, 
midis reklamës shtetërore dhe njoftimeve shtetërore nuk është tërësisht i qartë dhe krijon 
hapësirë për interpretim. Sipas vendimit të qeverisë, reklamat për kompanitë shtetërore dhe 
organizatat jofi timprurëse të krijuara dhe të mbështetura nga shteti nuk klasifi kohen si njo-
ftime publike.91 Kjo mund të lërë hapësirë që njësitë shtetërore të vazhdojnë të çojnë reklamat 
e tyre në media. Pa transparencë, është e vështirë të vlerësohet ndikimi i vendimit të qeverisë 
në sektorin e televizionit.

Një editorialist i mirënjohur shqiptar shkroi se “shumica e gazetave të përditshme në vend janë 
në koma, ndërsa audienca e stacioneve televizive është polarizuar, duke i nxjerrë jashtë tregu 
shumicën e stacioneve periferike”.92 Të gjitha të dhënat për tregun e reklamës janë spekulim i 
pastër. Përpjekja e vetëm e vlefshme në këtë drejtim u bë nga KKRT, e cila monitoroi reklamën 
në dhjetë stacione televizive në prill dhe maj 2005. Sipas këtij monitorimi, sasia e reklamës 
dhe teleshitjeve përbënte rreth 10 përqind të gjithë kohës së transmetimit.93 Ligji i detyron 
stacionet televizive të mos rezervojnë më shumë se 15 përqind të kohës së transmetimit të tyre 
ditor, ose më shumë se 12 minuta në orë, për reklamën. Ky rregull në përgjithësi u respektua 
nga operatorët televizivë. Përjashtim përbënte TV Klan, i cili transmetoi reklama gjatë 22 
përqind të kohës së transmetimit.94

Studimi tregonte se vlera e përafërt e tregut shqiptar të reklamës televizive shkonte rreth 
21 milionë.95 Duke e krahasuar këtë vlerësim me deklarimet fi nanciare vjetore të dorëzuara 

nga stacionet televizive, monitorimi arriti në përfundimin se operatorët televizivë raportonin 

88 OSI/Shqipëria, f. 225–228.
89 KKRT, Vlerësim i Të Ardhurave nga Reklama nga Monitorimi, prill–maj 2005, f. 5 (më tej, Studimi i 
KKRT për Reklamat).
90 “Përpjekja”, Intervistë me Fatos Lubonjën, Standard, 27 maj 2006, f. 35. 
91 Vendimi i Këshillit të Ministrave për Buletinin.
92 Mero Baze, “Përpjekja e ‘regjimit mediatik’ drejt konkurrencës”, Tema, f. 1, 23 prill 2006.
93 Studimi i KKRT për Reklamat, f. 2.
94 Studimi i KKRT për Reklamat, f. 3.
95 Ibid., f. 5.



S H Q I P Ë R I A

37

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

vetëm midis 17 dhe 22 përqind të të ardhurave nga reklama.96 Ky përfundim hodhi dyshime 
për evazion fi skal.97 Autorët e këtij studimi paralajmëruan se duke pasur parasysh mungesën e 
tyre të përvojës në vlerësimin e tregut të reklamës, shifrat e tyre duheshin marrë me rezervë.98 

Por policia tatimore e mori studimin seriozisht dhe vendosi një gjobë prej €12 milionësh Top 
Channel TV në korrik 2007. Monitorimi i KKRT u përdor si bazë për të llogaritur evazionin 
fi skal për reklamat për vitet 2002–2005. Duke u nisur nga ky studim, u supozua se Top 
Channel TV kishte raportuar vetëm 23 përqind të të ardhurave të tij në ato vite.99

Kjo gjobë u vendos pas kontrolleve të përsëritura të policisë tatimore ndaj Top Channel TV 
gjatë 2007, kur stacioni mori një qëndrim mjaft kritik ndaj qeverisë. Pronari tha se ai e kishte 
pritur të vendosej një gjobë, por niveli i gjobës ishte krejtësisht i paarsyeshëm dhe kishte për 
qëllim të heshte një zë kritik.100 Lëvizja e policisë tatimore shtyu komunitetin e medias të dilte 
me një deklaratë të përbashkët në mbështetje të Top Channel TV.101 Komisioni Parlamentar i 
Medias dhe Prokuroria e Përgjithshme gjithashtu nisën një hetim. Pas këtij presioni, u duk se 
qeveria do e merrte sërish nën shqyrtim gjobën. Stacioni ende nuk e ka paguar gjobën dhe po 
negocion me autoritetet. Top Channel TV është një shembull i qartë se si mund të abuzohen 
apo keqpërdoren mungesa e të dhënave dhe monitorimeve dhe studimeve sistematike për 
tregun e reklamës, së bashku me mungesën e transparencës nga ana e kompanive që bëjnë 
reklamë, medias dhe qeverisë.

4.4 Standartet dhe pavarësia editoriale

Në 2005, Instituti Shqiptar i Medias nisi një rishikim të Kodit të Etikës për gazetarët, i cili ishte 
hartuar në 1996. Instituti e ndërmori këtë punë si një reagim ndaj zbatimit joefi kas të Kodit dhe 
i nisur nga nevoja për ta përshtatur Kodin me ndryshimet që kanë ndikuar te media në dekadën 
e kaluar. Një arsye tjetër ishte qëllimi i Institutit për të fi lluar një sistem efi kas vetë-rregullimi 
në media. Amendamentet ligjore që kanë për qëllim të dekriminalizojnë shpifjen dhe fyerjen po 
diskutohen në Parlament dhe ka të ngjarë të miratohen në të ardhmen e afërt.

Në procesin e rishikimit, instituti u përpoq të përfshijë të tërë palët kryesore të interesuara, 
përfshirë pronarët, drejtuesit, kryeredaktorët, gazetarët, aktivistët e shoqërisë civile, deputetët, 
juristët e medias, etj. Instituti e kompletoi Kodin e ri të Etikës dhe një statut të një organi 
vetë-rregullues. 

96 Ibid., f. 6.
97 Ibid., f. 7.
98 Metodologjia e studimit bazohej në një formulë sipas së cilës vlera e të ardhurave nga reklama llogaritej 
duke shumëzuar kohën e reklamës me tarifat fi kse që raportoheshin nga stacionet televizive. Ajo nuk merrte 
parasysh dhe nuk mund të llogariste zbritjet dhe negociatat për klientët apo kohëzgjatjen e kontratës së një 
stacioni televiziv me një klient. (f. 1).
99 Njoftim për Shtyp i Policisë Tatimore, gjendet në 
http://www.tatime.gov.al/?fq=info&metod=shfaqart&artID=362 (parë në 25 korrik 2007).
100 Dritan Hoxha, Koment në Tryezën e Rrumbullakët të Top Channel TV, Tiranë, 14 korrik 2007.
101Deklarata gjendet në http://www.institutemedia.org/documenta/PRESS_DECLARATION_dt[1].13_
korrik.doc (parë në 20 korrik 2007).

http://www.tatime.gov.al/?fq=info&metod=shfaqart&artID=362
http://www.institutemedia.org/documenta/PRESS_DECLARATION_dt


M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

38

Në përgjithësi, gazetarët, pronarët dhe menaxherët ranë dakord në parim për nevojën për 
të vetërregulluar këtë sektor. Mbetet për t’u parë nëse ata do të bashkohen për ta realizuar 
këtë gjë.

Me përjashtim të rregullave të përgjithshme editoriale të vendosura nga kryeredaktorët. Nuk ka 
kode të brendshme etike në stacionet televizive.102 KKRT vazhdimisht ka theksuar në raportet 
e saj se mediat duhet të kenë kodin e vet të etikës.103 Përveç kësaj, gazetaria cilësore është 
vështirë të arrihet në rrethana kur vetë gazetarët shpesh privohen nga të drejtat e tyre. Shumica 
dërrmuese e gazetarëve punojnë pa kontrata për shkak të zbatimit të dobët të Kodit të Punës 
dhe mungesës së mbikqyrjes së rregullt të zbatimit të tij. Një hap pozitiv në këtë aspekt ishte 
krijimi në 2005 i sindikatës së gazetarëve me mbështetjen e IREX. Unioni ka krijuar degë 
në qytetet kryesore dhe ka negociuar kushte më të mira pune për gazetarët me Ministrinë 
e Punës. Dy palët fi rmosën një memorandum që do të krijonte mundësinë e krijimit të një 
marrëveshjeje kolektive në këtë sektor.

Megjithatë, si unioni, ashtu edhe komuniteti i medias janë të ndërgjegjshëm që ky proces 
do të zgjasë njëfarë kohe, për shkak të përhapjes së problemit. Në 2005, rreth 95 përqind 
e gazetarëve në Shqipëri punonin pa kontrata apo sigurime shoqërore.104 Shoqatat e tjera të 
gazetarëve nuk kanë dhënë ndonjë ndihmë në këtë fushatë dhe duket se ekzistojnë vetëm në 
letër. Kryetari i njërës prej këtyre organizatave tha:

Edhe pse kemi 15 vjet liri shtypi në Shqipëri, ka vetëm pak raste kur kolegët e një media ngrenë zërin 
apo protestojnë kundër fatit të kolegëve të tjerë të cilët pushohen, censurohen apo kërcënohen pa të 
drejtë. Kjo është një temë vetëm për kafenetë ku mblidhen gazetarët dhe nuk hapet kurrë në publik, 
duke krijuar një gjendje ku askush nuk fl et për një dukuri që i prek të gjithë.105

Kjo gjendje i lë gazetarët të pambrojtur kundrejt dëshirave dhe tekave të pronarëve. “Ata janë 
krejtësisht të pambrojtur kur përballen me vendimet arbitrare të pronarëve, të cilët mund ta 
pushojnë stafi n nga puna pa asnjë arsye.”106 Kjo situatë nuk ka ndryshuar në dy vitet e fundit 
dhe vështirë se do të përmirësohet pa hedhur dritë mbi pronësinë e medias dhe fi nancimin 
e saj. Numri i madh i gazetave dhe stacioneve televizive në Shqipëri ia detyron ekzistencën 
kryesisht fi nancimit nga bizneset paralele dhe zbatimit të dobët të ligjit. “Nga pikëpamja 
profesionale, ky fi nancim paralel i lë shumë media të pambrojtura ndaj presionit apo censurës 
së bizneseve që i mbështesin ato, në shkallë të ndryshme.”107

102 OSI/Shqipëria, f. 238–239.
103 Raporti Vjetor i KKRT 2006, f. 55.
104 Unioni i Gazetarëve Shqiptarë, “Mbrojtja në punë dhe sigurimi social i punonjësve të medias, një 
domosdoshmëri për shtypin e lirë”, f. 6.
105 Intervistë me Armand Shkullakun, “Media, transparence për lajmet brenda saj”, Shqip, 10 maj 2006, f. 12. 
106 IREX, Media Sustainability Index 2005 – Shqipëria, IREX, Washington DC, 2006, f. 14,
gjendet në faqen e Internetit të IREX te http://www.irex.org/programs/MSI_EUR/2005.asp (parë në 20 
korrik 2007) (më tej, IREX, MSI 2005 – Shqipëria).
107 IREX, MSI 2005 – Shqipëria, f.12

http://www.irex.org/programs/MSI_EUR/2005.asp


S H Q I P Ë R I A

39

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

4.5 Transmetuesit rajonalë dhe lokalë

Për momentin ka 68 stacione televizive lokale, nga të cilët 20 operojnë në Tiranë. Shumica e 
reklamës shpenzohet në stacionet televizive të Tiranës. Këto kanë një performancë ekonomike 
dhe programim më të mirë se stacionet lokale, të cilat e kanë të vështirë të mbijetojnë dhe të 
prodhojnë programe cilësore. “Media e përqendruar në Ultësirën Perëndimore ka mundësi 
më të mëdha për të përfi tuar nga një treg më i pasur reklame, gjë që nuk vlen për mediat e 
vendosura në zona më të largëta.”108

Për shkak të vështirësive ekonomike, stacionet televizive lokale në vend e kanë të vështirë 
të përshtaten me zhvillimin teknologjik. Ndërsa shumica e stacioneve televizive në Tiranë 
zotërojnë pajisje të kohëve të fundit, stacionet lokale ende punojnë me pajisje të vjetra, gjë që 
ndikon në cilësinë e produktit të tyre.

5. PROGRAMACIONI

5.1 Programet

Pa monitorime të pavarura, nuk ekzistojnë statistika për programet vjetore sipas llojit, as 
për transmetuesin publik e as për ata privatë. Monitorimi i fundit, i cili u krye nga KKRT 
gjatë një muaji në 2003 e largët, mbulonte programacionin e stacioneve kryesore. Edhe pse 
stacionet private janë të detyruara me ligj të dorëzojnë programacionin vjetor te KKRT, deri 
tanimë nuk kanë arritur të respektojnë këtë kërkesë apo të shpjegojnë se përse nuk e bëjnë këtë 
gjë. Rregullatori nuk ka marrë ndonjë masë ndaj tyre.

Të vetmet të dhëna vijnë nga TVSH. Rreth 70 përqind të kohës së transmetimit të TVSH nga 
prilli në nëntor 2006 nuk ishin programe të prodhuara vetë. Kuadri i programacionit të stacionit 
nuk ka mundur të shmangë rutinën dhe monotoninë, gjë që ka ndikuar në pozicionin e tij në 
treg.109 Me ndryshimin e menaxhimit në fund të 2006, nisën të transmetoheshin programe të një 
cilësie më të lartë. Me këto ndryshime, përqindja e programeve të prodhuara vetë pritet të arrijë 
deri në 70 përqind të kohës totale të transmetimit të stacionit në 2007.110 Këshilli Drejtues i 
RTSH gjithashtu premtoi se programe të tjera po rishikohen dhe programe të reja që pasqyrojnë 
tema si çështje sociale, balancën gjinore, kulturën dhe shëndetësinë do të lançohen.111

Megjithatë, ndryshimet në kuadrin e programacionit janë përpjekje që përmbushin vetëm 
kërkesat minimale të transmetuesit publik dhe nuk i japin shtysë standarteve të transmetuesit 
publik. Raporti vjetor i stacionit pretendonte për arritje të tilla që koha e transmetimit ishte 
rritur nga 17 orë në 24 orë në ditë, rikthimin e programeve sportive javore, hapjen e një studioje 

108 IREX, MSI 2006 – Shqipëria, f. 5.
109 Raporti Vjetor i RTSH 2006, f. 3.
110 Raporti Vjetor i RTSH 2006, f. 5.
111 Raporti Vjetor i RTSH 2006, f.5.



M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

40

të re transmetimi, përdorimin e studios lëvizëse në ditën e zgjedhjeve, etj.112 Drejtoresha aktuale 
e stacionit, Mirela Oktrova, shkruante: “Ekzistenca e radios dhe televizionit publik nuk mund 
të justifi kohet as me programet e zbavitjes e as me transmetimin falas të programeve të EBU, 
e as me organizimin e festivalit dhe bujën e pjesëmarrjes në Eurovizion.”113

Në një aspekt më pozitiv, TVSH organizoi debate televizive me kandidatët për bashki gjatë 
zgjedhjeve të 2007, duke i dhënë mundësinë publikut të bënte një zgjedhje më të informuar. 
Nga ana tjetër, TVSH nuk ishte në gjendje të transmetonte një ngjarje të rëndësishme si Kupa 
Botërore e futbollit në 2006, pasi të drejtat e transmetimit u blenë nga DigitAlb. Në atë kohë 
TVSH tha se nuk mund t’i përballonte të drejtat, por KKRT u përgjigj se stacioni mund të 
kishte kërkuar ndihmë nga shteti.114 Në mënyrë sarkastike ata shtuan se menaxhimi i TVSH 
nuk këmbënguli shumë pasi po negocionte të drejtat e “Kafazit të Artë,” një programi të pro-
dhuar në vend, por që është kopje e formatit të programit të realitetit “Big Brother.”115

Megjithë mungesën e të dhënave të qarta për programet, mund të thuhet me siguri se shumica e 
stacioneve të rëndësishme si TV Klan, Top Channel, Vizion+, TV Koha dhe disa kanale lajmesh si 
News24 apo Alsat kanë fi tuar një publik pak a shumë besnik. Ata prodhojnë lajme me standarte 
përgjithësisht të kënaqshme si dhe programe të ndryshme informacioni dhe zbavitjeje. Informacioni 
dhe lajmet janë kthyer në përparësi si për median e shkruar, ashtu edhe për atë elektronike, sipas 
vëzhguesve të ndryshëm.116 Përjashtim përbënte stacioni privat kombëtar TVA, i cili pas disa 
ndryshimeve në pronësi në 2006, mezi arrinte të përmbushte detyrimet e tij si kanal kombëtar. Ky 
stacion nuk transmetoi fare edicione lajmesh në mars dhe prill 2006.117 Meqë stacioni nuk mundte 
të përmbushte për shumicën e 2006 kërkesat e programacionit që i impononte kontrata e licensës, 
KKRT vendosi të reduktonte me një vit licensën e TVA dhe ta tërhiqte atë më pas në tetor 2007. 
Stacioni e apeloi këtë vendim dhe të dyja palët e çuan çështjen në gjykatë.118

Disa nga lajmet dhe debatet për tema të rëndësishme, shpesh politike, mendohet se kanë një 
publik të qëndrueshëm dhe janë kthyer në emblema të stacioneve televizive që i transmetojnë 
ato. Përveç buletineve të lajmeve, disa nga programet më të njohura janë “Opinion” në TV 
Klan, “Shqip” në Top Channel, “Logos” në Vizion+ dhe “60 minuta” në TV Koha. Këto 
janë programe javore që kanë të bëjnë me intervista apo debate për një temë të caktuar. Një 
tjetër program mjaft i njohur është “Fiks fare,” një revistë satirike e përditshme që bazohet 
në metoda investigative. Ka dhe disa programe zbavitjeje dhe lojëra që janë mjaft të njohura. 
Këtu përfshihet “Portokalli” dhe “Top Show” në Top Channel, “Kutia e fundit” në TV Klan 
dhe “Bypass” në Vizion+. Stacionet televizive kanë një prirje në rritje të përqendrohen në 
programe të një natyre më sociale, duke u përpjekur të pasqyrojnë më shumë kronika nga jeta 
e përditshme dhe me interes njerëzor. Këto programe përfshijnë “Jetë në kërkim” në News24 
TV, “Njerëz të humbur,” “Femra” dhe “S.O.S.” në Vizion+.

112 Raporti Vjetor i RTSH 2006, f.4.
113 Mirela Oktrova, “‘Lehja’ kundër demokracisë dhe interesave të publikut”, Shekulli, 4 shtator 2006, f. 23.
114 Raporti Vjetor i KKRT 2006, f. 52.
115 Ibid.
116 IREX, MSI 2006 – Shqipëria, f. 9.
117 Raporti Vjetor i KKRT 2006, f. 54.
118 Vendimi për TVA në Raportin Vjetor të KKRT 2006, f. 25.



S H Q I P Ë R I A

41

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

5.2 Rregullat e përgjithshme për lajmet

Disa rregulla në Ligjin për Radion dhe Televizionin përqendrohen te programimi i për-
mbajtjes dhe vlejnë si për transmetuesit publikë, ashtu edhe për ata privatë. Ato kanë të bëjnë 
me pavarësinë editoriale, censurën, të drejtën e informacionit dhe të drejta dhe liri të tjera 
njerëzore.119 Edhe pse parimet themelore të informacionit të paanshëm dhe të saktë janë të 
garantuara me ligj, nuk ekzistojnë instrumente apo organe që të monitorojnë zbatimin e tyre. 
KKRT monitoron edicionet kryesore të lajmeve të stacioneve kombëtare publike dhe private, 
por kjo përpjekje konsiston vetëm në matje sasiore të përqindjes që i kushtohet pasqyrimit të 
partive dhe fi gurave politike.

Stacionet televizive kanë bërë përparim të ndjeshëm në përkufi zimin e vetvetes nëpërmjet 
edicioneve të lajmeve, të cilat kanë shënuar përmirësimin më të madh në programacion te 
të gjitha stacionet televizive.120 Megjithatë, informacioni nuk është as i paanshëm dhe as i 
drejtë. Pothuajse nuk ekziston ndonjë media që të mos ketë interesa të fshehura ekonomike 
apo politike dhe për pasojë, standartet profesionale aplikohen për aq kohë sa ua lejojnë 
këto interesa. Axhenda e lajmeve është shumë pranë axhendës së qeverisë apo politikës në 
përgjithësi, ose pranë menaxhimit të televizioneve.121 Edicionet e lajmeve zgjedhin kronika që 
u shkojnë për shtat interesave të operatorit dhe jo interesit publik.122

Edhe Kodi Zgjedhor imponon kërkesa për saktësi, korrektësi dhe balancë për të gjitha stacionet 
televizive.123 Transmetuesi i shërbimit publik ka përgjegjësi shtesë, si dhënia e kohës falas për 
të gjitha partitë politike që marrin pjesë në zgjedhje. Testi më i fundit për respektimin e këtyre 
rregullave ishin zgjedhjet lokale në shkurt 2007. Stacionet televizive kryesore e kaluan këtë test 
me sukses. TVSH i kushtoi 28 përqind të lajmeve Partisë Demokratike dhe 29 përqind Partisë 
Socialiste. Një pasqyrim i ngjashëm u gjend edhe për stacione të tjera të mëdha si Vizion+, 
News24, dhe TVA. Përjashtim përbënte TV Klan, i cili i kushtoi më shumë kohë qeverisë se 
çdo stacion tjetër. Përfaqësuesit e TV Klan pretenduan se ata thjesht po pasqyronin punën 
e zyrtarëve të shtetit. Megjithatë, këta zyrtarë ishin pasqyruar teksa bënin fushatë zgjedhore. 
Edhe pse këto fushata u konsideruan të balancuara dhe të drejta në aspektin e pasqyrimit të 
partive politike, gjatë periudhës parazgjedhore të gjitha stacionet televizive kishin favorizuar 
një parti më shumë se të tjerat.124

119 OSI/Shqipëria, f. 234
120 Raporti Vjetor i KKRT 2006, f. 47.
121 Monitorimi u krye në kuadrin e “Monitorimi i Lajmeve të Mbrëmjes në TV – monitorim dhe analizë e 
edicioneve të lajmeve në TV në 10 vende të Europës Juglindore”, botuar në Media Plan Institute, Treguesi i 
Interesit Publik, Sarajevo, 2007.
122 Raporti Vjetor i KKRT 2006, f. 54.
123 Kodi Zgjedhor, neni 136, neni 140, gjendet në http://www.osce.org/item/14076.html?html=1
(parë në 10 korrik 2007).
124 Raporti i OSCE/ODIHR për zgjedhjet e 18 shkurt 2007, gjendet në
http://www.osce.org/item/24859.html?html=1 (parë në 12 korrik 2007).

http://www.osce.org/item/14076.html?html=1
http://www.osce.org/item/24859.html?html=1


M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

42

5.3 Udhëzimet e përgjithshme për prodhimin e programeve

Ligji për Radion dhe Televizionin vendos disa detyrime të përgjithshme për të gjitha stacionet 
televizive. Këto kanë të bëjnë kryesisht me dinjitetin njerëzor, respektin për ligjin dhe të 
drejtat e njeriut.125

Megjithatë, këto masa janë mjaft të vakëta dhe të përgjithshme dhe nuk janë shndërruar 
në rregulla më të detajuara nga KKRT. Këto parime të përgjithshme në përgjithësi janë 
respektuar. Të vetmet probleme kishin të bënin me pornografi në, e cila ndalohet krejtësisht 
për t’u transmetuar. Në stacionet tokësore analoge nuk transmetohen programe me përmbajtje 
pornografi ke. Megjithatë, DigitAlb transmeton pornografi  gjithë kohën në një kanal në formë 
të kriptuar, si dhe dy programe pornografi ke në mesnatë.

5.4 Kuotat

Nuk ekzistojnë kuota të posaçme për përfaqësim gjuhësor apo të grupeve të minoriteteve. 
Stacioni i transmetimit publik si dhe disa kanale private ndonjëherë transmetojnë programe 
për minoritetet etnike. Në vitet e fundit, Instituti Shqiptar i Medias është angazhuar në koordi-
nimin e projekteve të produksionit të programeve radiofonike dhe televizive për pakicat etnike 
dhe gjuhësore në vend si dhe për artikuj për këto tema të botuara në median e shkruar.

Mediat që fokusohen në temat e pakicave luftojnë për mbijetesë. Për shembull, Radio Prespa, 
e themeluar në 2003 në zonën e kufi rit me Republikën e Maqedonisë dhe që transmeton 
maqedonisht, nuk funksionon rregullisht për shkak të pengesave fi nanciare. Stacionet radiofonike 
për pakicën greke në jug të vendit gjenden në një situatë të ngjashme. Të gjitha këto media 
janë nisma individuale; shteti nuk jep  ndihma për median e minoriteteve. Megjithatë, nuk 
ekzistojnë pengesa ligjore për dhënien e licensave të transmetimit për radiot apo televizionet 
e minoriteteve. Në fakt, KKRT dha një licensë për radio dhe televizion radio/TV Armonia, 
një projekt për pakicën greke që është edhe minoriteti më i madh etnik në vend. Megjithatë, 
stacioni nuk ka fuqi fi nanciare dhe ka vështirësi. Për momentin ata nuk transmetojnë.126

Kuotat e vetme në lidhje me përmbajtjen që imponon ligji për ata që kanë licensë lokale është 
që të transmetojnë programe jokomerciale dhe programe lokale informacioni për të paktën 15 
përqind të programacionit javor. Ligji nuk e specifi kon termin “jokomercial”. Sipas ndryshimeve 
të 2003, ata që kanë licensë kombëtare duhet t’i kushtojnë të paktën 15 përqind të kohës së 
transmetimit programeve të prodhuara vetë dhe të paktën 30 përqind programeve të prodhuara 
në Shqipëri. Stacionet televizive në përgjithësi i përmbushin këto kuota.127 Ligji gjithashtu 
vendos kuota për reklamën, duke mos i lejuar stacionet televizive të transmetojnë reklama për 
më shumë se 15 përqind të kohës ditore të transmetimit ose më shumë se 12 minuta për orë.

125 OSI/Shqipëria, f. 235–236.
126 Raporti Vjetor i KKRT 2006, f. 25.
127 Raporti Vjetor i KKRT 2006, f. 47.



S H Q I P Ë R I A

43

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

Edhe pse Shqipëria, si vend që nuk është anëtar i BE, nuk është e detyruar të përmbushë 
legjislacionin europian, shumë nga këto kuota lindin nga Konventa Europiane për Televizionin 
Ndërkufi tar (KETN) dhe Protokollin e saj Shtesë, të cilën Shqipëria e ka ratifi kuar në 1999. 
Nga ana tjetër, legjislacioni shqiptar nuk u kërkon transmetuesve t’i kushtojnë shumicën e 
kohës së transmetimit veprave europiane. Ligji për dixhitalizimin thotë se stacionet televizive, 
në mënyrë progresive, duhet të përmbushin detyrimin e transmetimit të programeve europiane 
në 50 përqind të kohës së transmetimit.

5.5 Detyrimet për transmetuesin publik

Përveç rregullave të përgjithshme për prodhimin, Ligji për Radion dhe Televizionin i detyron 
si transmetuesit publikë, ashtu dhe ata privatë të transmetojnë programe falas. Kjo përfshin 
programe me interes të lartë për publikun e gjerë si lajmërimet për shëndetin, rendin publik 
apo emergjencat kombëtare. Gjithashtu ligji i kërkon RTSH të transmetojë falas shërbimet 
fetare të mbajtura gjatë festave fetare zyrtare si dhe seancat e parlamentit. Ligji për Radion 
dhe Televizionin vendos detyrime shtesë për RTSH. Programet e tij duhet të jenë të një cilësie 
të lartë, të refl ektojnë larminë e jetës shqiptare dhe t’i shërbejnë të gjitha grupeve shoqërore, 
përfshirë pakicat kombëtare.

Pasqyrimi i lajmeve nga vendi dhe nga jashtë duhet të jetë gjithëpërfshirës dhe i paanshëm.
RTSH-së i ndalohet transmetimi i propagandës politike dhe fetare. Megjithë këto detyrime, 
transmetuesi i shërbimit publik mbetet ende larg përmbushjes së misionit të tij publik. “Është 
paradoksale të shohësh se si interesi publik është i pari që lihet pas dore nga një televizion i 
quajtur ‘publik.’ Edicionet e lajmeve fi llojnë me lajme për aktivitetet e qeverisë dhe partive 
politike, duke lënë pas dore problemet që shqetësojnë qytetarët.”128  Stacioni pretendon se ka 
bërë progres të rëndësishëm dhe se mungesa e konkurrencës që pretendohet se ka është një 
gënjeshtër e hapur nga rivalët privatë.129 Por mendimi i përgjithshëm është se stacionet private 
mbizotërojnë. “Televizionet komerciale po e vrasin televizionin publik dhe po thithin të gjithë 
audiencën ashtu si supermarketet po vrasin dyqanet e vogla dhe kioskat e komunizmit duke 
thithur të gjithë blerësit.”130

5.6 Detyrimet për transmetuesit privatë

Nuk ka detyrime të hollësishme programacioni për transmetuesit privatë. Masat e vetme li-
gjore kanë të bëjnë me kohëzgjatjen e transmetimit dhe periodicitetin e edicionit të lajmeve. 
Stacionet televizive kombëtare duhet të transmetojnë të paktën gjashtë orë në ditë, kurse 
stacionet lokale të paktën katër orë në ditë. Stacionet televizive kombëtare duhet të transmetojnë 
programe origjinale lajmesh çdo ditë. Stacionet televizive private janë të detyruara të 
transmetojnë mesazhe dhe informacion të një interesi të madh publik falas, sipas rregulloreve 
të hartuara nga KKRT, ose me kërkesën e organeve lokale të qeverisë. Informacione të tilla 
zakonisht përfshijnë komunikatat e shkurtra me interes të posaçëm për publikun, sidomos 

128 IREX, MSI 2006 – Shqipëria, f. 10.
129 Raporti Vjetor i RTSH 2006, f. 3.
130 IREX, MSI 2006 – Shqipëria, f. 6.



M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

44

në situata emergjence, si fatkeqësi natyrore, ose në tema si shëndeti dhe siguria, si dhe rendi 
publik. Në përgjithësi, nuk ka patur probleme me respektimin e këtij detyrimi.

6. PËRFUNDIMET

Televizioni, ende media me ndikim më të madh në Shqipëri, ka kaluar një erë ndryshimesh. 
Janë bërë ndryshime ligjore të rëndësishme, edhe pse të diskutueshme, duke ndryshuar 
përbërjen e autoriteteve rregullatorë. Struktura, e bazuar në një formulë përfaqësimi të 
balancuar politik, u shndërrua në një formulë që përfshinte shoqërinë civile, akademikët dhe 
profesionistët. Këto lëvizje zyrtarisht kishin për qëllim të ulnin ndikimin politik te rregullatori, 
por disa nga veprimet e fundit të rregullatorit u konsideruan si të motivuara politikisht. Për 
më tepër, rregullatori pati probleme të krijonte anëtarësimin e plotë, një tregues që mekanizmi 
i emërimit nuk funksionon pa probleme.

Së shpejti rregullatori do të përballet me një test të vështirë: shpërndarjen e licensave dixhitale. 
Ashtu si ligje të tjera të miratuara gjatë tre viteve të fundit, Ligji për Transmetimet Nume-
rike u përgatit nga qeveria pa u këshilluar me palët e interesuara, gjë që hodhi mjaft dyshime 
për qëllimet e qeverisë dhe pasojat e këtij ligji në transmetime. Zbatimi i këtij ligji ngre 
pikëpyetje të rëndësishme për të ardhmen e DigitAlb, operatorit të platformës dixhitale, i cili 
pas tre vjetësh veprimtarie është kthyer në një lojtar të fuqishëm me një bazë të rëndësishme 
klientësh. Autoriteti dhe pavarësia e KKRT në procesin e licensimit, si dhe qëndrimi i 
transmetuesit të shërbimit publik në këtë proces, do të jenë mjaft të rëndësishme.

RTSH përballet me detyrën e vështirë e sfi dës ndaj rritjes së DigitAlb, që nuk do të jetë 
e lehtë, sidomos pas performancës jo të mirë ekonomike në vitet e fundit, fi nancimi në 
ulje nga shteti dhe reformës së papërfunduar. Popullariteti i RTSH nuk është përmirësuar. 
Menaxhimi jo i mirë dhe prapambetja në krahasim me transmetuesit privatë, së bashku me 
mendimin e përgjithshëm që RTSH kontrollohet politikisht, janë ndër problemet kryesore 
të transmetuesit. Stacioni mbetet ende larg përmbushjes së misionit të tij publik. Shpresohet 
që menaxhimi i ri i stacionit do të hartojë një strategji koherente dhe të fi llojë një reformë të 
qëndrueshme. Megjithatë, reforma e RTSH do të jetë e dhimbshme dhe si e tillë, stacioni do 
të ketë nevojë për ndihmesë të rëndësishme në arritjen e misionit të tij.

Programet profesionale dhe cilësore po vijnë në rritje. Megjithatë, tregu mbetet i mbipopulluar 
dhe megjithë zhurmën për burimet e fi nancimit të medias, nuk janë marrë masa konkrete 
në këtë drejtim. Transparenca e burimeve të kapitalit të medias nevojiten medoemos në 
një vend ku gazetarët, të cilët nuk kanë kontrata pune, shpesh kanë frikë të rrezikojnë e të 
provokojnë pronarët duke shkruar në mënyrë të pavarur. Organizatat për median kanë bërë 
përpjekje të shumta për të rritur ndërgjegjësimin për kodet e etikës te gazetarët, por vetë-
rregullimi efi kas ende nuk ka nisur. Mangësia e studimeve të tregut ose të të dhënave të tjera 
i pengon mjaft vlerësimet për kushtet e medias shqiptare.



S H Q I P Ë R I A

45

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 

ANEKS1. LEGJISLACIONI I PËRMENDUR NË RAPORT.

Fletorja Zyrtare është gazeta zyrtare e Shqipërisë.

Direktiva 97/36/EC e Parlamentit Europian dhe e Këshillit në 30 qershor 1997, e cila 
amendon Direktivën e Këshillit 89/552/EEC për koordinimin e disa masave të hartuara 
me ligj, rregullim apo veprim administrativ në shtetet anëtare në lidhje me ndërmarrjen 
e veprimtarive të transmetimit televiziv, Gazeta Zyrtare e Bashkimit Europian, L 202, 
30 korrik 1997.

Direktiva 2007/65/EC e Parlamentit Europian dhe e Këshillit në 11 dhjetor 2007, e cila 
amendon Direktivën e Këshillit 89/552/EEC për koordinimin disa masave të hartuara 
me ligj, rregullim apo veprim administrativ në shtetet anëtare në lidhje me ndërmarrjen 
e veprimtarive të transmetimit televiziv, Gazeta Zyrtare e Bashkimit Europian, L 332/27, 
18 dhjetor 2007.

Kodi Zgjedhor, neni. 136, neni. 140, gjendet në
 http://ëëë.osce.org/item/14076.html?html=1 (parë në 10 korrik 2007).

Ligji për Transmetimet Numerike, Ligji nr. 9742 në 28 maj 2007 për Transmetimet Numerike 
në Republikën e Shqipërisë.

Ligji nr. 8410, datë 30.09.1998, Për radion dhe televizionin publik e privat në Republikën 
e Shqipërisë , Fletorja Zyrtare 20 tetor 1998; amenduar me ligjin nr. 8657, datë 
31.07.2000; ligjin nr.8794, datë 10.05.2001, ligjin nr.9016, datë 20.02.2003 dhe 
ligjin nr.9124, datë 29.07.2003, si dhe Ligji nr. 9677 i 13 janarit 2007.

Ligji nr. 9531 i cili ndryshon Ligjin për Radion dhe Televizionin me kapitullin “Për Radion 
dhe Televizionin Publik dhe Privat”, 11 maj 2006, Fletorja Zyrtare, 65, 2006.

Ligji nr. 9645, “Për Buxhetin e Shtetit 2007”, i 27 nëntorit, 2006.

Ligji nr. 9836, “Për Buxhetin e Shtetit 2008”, i 26 nëntorit, 2007.

http://���.osce.org/item/14076.html?html=1


M O N I T O T I M I  I  T E L E V I Z I O N I T  N Ë  E U R O P Ë

O P E N  S O C I E T Y  I N S T I T U T E  2 0 0 8

46

ANEKS 2. BIBLIOGRAFIA

Në anglisht

IREX, Media Sustainability Index 2005 – Albania, IREX, Washington D.C., 2006.

IREX, Media Sustainability Index 2006 – Albania, IREX, Washington D.C., 2007.

Në shqip

KKRT, Vlerësim i të Ardhurave të Reklamave nga Monitorimi, prill–maj 2005.

KKRT, Raporti Vjetor 2006 në Kuvendin e Shqipërisë.

RTSH, Raporti Vjetor për Veprimtarinë e RTSH 2006.

Buletini i Kontrollit të Lartë të Shtetit, Tremujori i Parë, 2007.

Unioni i Gazetarëve Shqiptarë, “Mbrojtja në punë dhe sigurimi social i punonjësve të
medias, një domosdoshmëri për shtypin e lirë.” 



S H Q I P Ë R I A

47

E U  M O N I T O R I N G  A N D  A D V O C A C Y  P R O G R A M  ( E U M A P )

M E D I A  P R O G R A M 


