Errata Page

Note: the versions of the reports available online (pdfs) correspond to the printed, English language version of the reports. Any errors in the reports listed on this page will be updated when the reports are reprinted, at which time the versions available online (pdfs) will also be updated.

(2) Complete volume of reports

Volume 2

Country chapter: Poland

[NB. All page references are to the English language version of the Poland report, in Volume 2 of the complete set of reports]

Country report	Pages	Section	Corrections
Poland	1084, first paragraph of sub- section	2.2	Ļ
'With 38.2 million people, Poland is the European Union's sixth largest country in terms of			
population.'			
	1097, bottom paragraph	3.2	\downarrow
'The parliamentary hearings found that work on the amendments had been carried out by			
unauthorised officials and that the two words "or periodicals" were deleted for unstated			
reasons from the phrase "owners of newspapers or periodicals", describing those who would			
be forbidden from ov	wning a national television broadcast	licence.'	
	1102, bottom paragraph	3.4	\downarrow
'Neither was coverage of President Kwasniewski losing his balance on an important visit to the Ukraine ever shown on TVP, []'			
	1113, second paragraph	4.4.2	\downarrow
** Mr Robert Kwiatkowski has informed us that – contrary to the inference in this paragraph -			
he has never been a member of the SLD, or any party that is a part of the SLD.			
'From the end of 1998 to February 2004, the position was held by Robert Kwiatkowski, who was a PR, image and advertising advisor to President Aleksander Kwasniewski, during the latter's 1995 electoral campaign.'			
	<u>1114, fourth paragraph</u>	4.4.2	\downarrow
'Under the current rules, a decision to remove the Supervisory Board Chair should be taken			
by a qualified majority of the KRRiT, which means that at least six votes are necessary, with seven members present.'			
	1123, bottom paragraph	4.5.2	\downarrow
'In 2002, a new TVP Board of Managers was appointed'			
and			
'In May 2001, the former editor of the SLD daily newspaper alleged that Leszek Miller (who			
became Prime Minister in autumn 2001) held weekly meetings with media heads, including			
the management of public television, laying down the party line. ^[112]			